שיתוף
תגובות
בריאות » כושר ואיכות חיים » המלצות בריאותיות לקראת ט"ו בשבט
לילדים
מסורת החג מהנה וטעימה אולם עלולה להיות גם מסוכנת. מומחי מרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית ממליצים על כללי זהירות
צלחת פירות | צילום: שיפי חריטן

ט"ו בשבט, חג האילנות המתקרב ובא, הינו חג הטבע בו אוכלים פירות יבשים ופיצוחים מסוגים שונים. מסורת החג מהנה וטעימה אולם עלולה להיות גם מסוכנת. מומחי מרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית ממליצים על כללי זהירות, בטיחות ותזונה נכונה לקראת מועד זה:

ד"ר רון ברנט, מנהל המחלקה לרפואה דחופה (מלר"ד) במרכז שניידר לרפואת ילדים, מציין כי "אין לתת לילדים מתחת לגיל 5 פיצוחים מסוגים שונים: אגוזים, בוטנים, גרעינים, קשיו, שקדים וכיו"ב. בנוסף, חשוב להקפיד שלא להשאיר בהישג ידם של ילדים עד גיל 5 פיצוחים מכל הסוגים. כמו כן, חשוב לחצות פירות יבשים ופירות עגולים לאורכם על מנת למנוע חנק ולהוציא את הגרעינים מהפירות הניתנים לפעוטות".

דפנה זיו בוסאני, מנהלת היחידה לתזונה ולדיאטה במרכז שניידר לרפואת ילדים: "אחד ממנהגי החג הוא אכילה של פירות יבשים. פרי יבש מכיל פחות מים מפרי טרי ולכן בפירות המיובשים ריכוז הסוכר גבוה יותר מאשר בפרי טרי. מנת פרי מכילה כ- 50 קלוריות לדוגמא תאנה מיובשת, תמר גדול או 2 תמרים קטנים, 2 שזיפים מיובשים, 3 משמשים מיובשים קטנים, כף צימוקים, 4 פרוסות תפוח עץ מיובש או פלח אננס מיובש. עדיף לבחור פירות יבשים ללא תוספת סוכר וללא תוספת של צבעי מאכל. הפירות היבשים מעניקים אנרגיה זמינה ולכן ניתן לאכול מהם לפני פעילות גופנית (בכמות המתאימה, כמובן), הם עשירים בסיבים ולכן יכולים לתרום לפעילות מעיים תקינה בפרט לאלו הסובלים מעצירות. בנוסף, הם עשירים במינרלים כמו: אשלגן, מגנזיום, זרחן וברזל. פרי יבש אפשר להוסיף ליוגורט, גרנולה, לסלט ירקות. פרי יבש יכול להיות קינוח טעים לארוחה, אינו מכביד ומהווה סיום מתוק ובריא לארוחה".

"שקדים ואגוזים אמנם עתירי קלוריות ושומן, אולם יש להם יתרונות בריאותיים רבים. הם עשירים בשומן בלתי-רווי, חלקם גם חומצת שומן מסוג אומגה 3, בנוסף למינרלים כמו מגנזיום וסידן. כל אלה משפרים את פרופיל השומנים בדם (מורידים את רמות הכולסטרול) ומסייעים במניעת סוכרת ומחלות לב. מנה (45 קלוריות בממוצע) נחשבת ל- 4 חצאים של אגוזי מלך; 7 יחידות שקדים; 8 יחידות קשיו או בוטנים. מומלץ לאכול את האגוזים והשקדים בצורה הטבעית שלהם ללא קלייה, וללא תוספת מלח".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים