שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » עולם הישיבות » הממשלה אישרה אך הישיבות חוששות
ישיבות בצל קורונה
בעוד הממשלה מאשרת את מתווה 'ועד הישיבות' לפתיחת 'זמן קיץ' בהיכלי התורה, זכתה התכנית לקבלת פנים צוננת מצד ראשי הישיבות שהבהירו כי במצב המתוח ממילא אין מקום להכניס את התלמידים ואת צוותי הישיבה לספק סכנה
תגיות: ,
ישיבת גאון יעקב | צילום: יוני צור, בחזית

מסתמן כי 'מתווה הקפסולות' שהוצע על ידי 'ועד הישיבות' לחזרתם ללימודים של תלמידי הישיבות ואשר כבר אושר בישיבת הממשלה לא ייצא לדרך. זאת, לאור הסתייגותם של גדולי ישראל מהסיכויים לאכיפת כלל הכללים הנוקשים שהתכנית מכילה.

כזכור, במהלך השבוע כחלק משורה של קבלת החלטות שתכליתן הקלות לציבור וחזרה ל'שגרה בצל הקורונה', החליטה הממשלה לאשר את מתווה 'ועד הישיבות' לחזרתם בהדרגה של תלמידי הישיבות אל ספסלי הלימודים. אם כי בכפוף לשורה של הנחיות מחמירות, כאשר לפני הכל מובהר כי מדובר בהליך ניסיוני שצפוי להמשך כשבועיים בלבד. בין היתר, מציעה התכנית כי התלמידים יחולקו לקבוצות, ויאסר עליהם לצאת מבנין המבנה בו ישהו לאורך כל משך הזמן שייקבע ועוד כהנה וכהנה.

כאמור, המתווה המדובר התקבל בקרירות בקרב ראשי הישיבות והקהילות החסידיות שהבינו עד מהרה כי הלוגיסטיקה למימוש המיזם גדולה מהם, וכי עדיף לעת עתה להמשיך במתכונת "הלמידה מרחוק" באמצעות הטלפונים הניידים מהבית.

יצוין, כי בחסידות גור שיגר ר' יצחק מאיר טאומן, מנאמני בית האדמו"ר, מסר לכל מנהלי הת"תים של החסידות והבהיר להם כי גם אם משרד הבריאות יאשר חזרה ללימודים, תלמודי התורה של גור יישארו סגורים.

גם נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן הבהיר כי המתווה אינו ישים וכי הוא עלול לגרום לביטול תורה. בתוך כך, אמש דווח באמצעי התקשורת כי עד כה הביעו שתי ישיבות בלבד נכונות לפתוח את שעריהן במתכונת משרד הבריאות כפי שאושר בממשלה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים