שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הממשלה אישרה את הארכת הסגר בעשרה ימים
פה אחד
הממשלה אישרה גם תקנות תעופה שמחייבות כל נוסע שנכנס לישראל לעשות בדיקת קורונה 72 שעות לפני המראתו לארץ. כל שרי הממשלה תמכו בהצבעה למעט אופיר אקוניס שלא השתתף
תגיות: ,
אכיפת הסגר | צילום: דוברות המשטרה

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום את הממשלה לדיון בהארכת הסגר, בו אישרה הממשלה את הצעת ראש הממשלה ושר הבריאות להארכת הסגר הקיים – כך נמסר בהודעה משותפת למשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות. הממשלה החליטה על הארכת הסגר הכללי בהתאם לתקנות המפורטות הקיימות ב-10 ימים נוספים עד ליום ראשון, ה-31.1.21 בחצות.

כמו כן, הוחלט על שתי הקלות בתקופת ההארכה: סטודנטים שאין להם גישה ללמידה מרחוק יוכלו לקיים בחינות בשטח האוניברסיטה, ובלבד שמספרם לא יעלה על 5%. תלמידי כיתות י״א-י״ב יוכלו להיבחן לבגרויות בבתי הספר, בהתאם לכללים שנקבעו.

בנוסף, אישרה הממשלה כי אדם המבקש לעלות על טיסה לישראל יידרש להציג למפעיל האווירי אישור על בדיקת PCR שלילית לקורונה שביצע במהלך ה-72 שעות לפני מועד ההמראה, או לחילופין אישור מתחסן או מחלים שניתן על ידי משרד הבריאות. הסדר זה יחול על נוסע נכנס ששהה מחוץ לישראל למעלה מ- 72 שעות, למעט אישורים חריגים שיאושרו באופן פרטני, ולגבי נוסע נכנס שהוא איש צוות בכלי הטיס, רק אם מגיע לישראל לתקופה של למעלה מ-72 שעות. תקנה זאת תיכנס לתוקף מיום 23.1.21, בחצות בין שישי לשבת.

מלשכת ראש הממשלה החליפי בני גנץ נמסר בתום ישיבת הממשלה כי "אלו דרישות שר הביטחון גנץ וכחול לבן שהתקבלו בממשלה: הגברת האכיפה תבוצע על ידי המשטרה באזורי תחלואה, וחוק הקנסות יקודם בכנסת בהובלת כחול לבן. הממשלה ומשרד הבריאות ימליצו בפני ועדת התעדופים על חיסון מיידי של תלמידי י"א-י"ב. תחויב בדיקת קורונה לצורך כניסה לארץ מנתב"ג טרם העלייה לטיסה- לפי אישור היועמ"ש".

עוד נמסר כי "יתקיים דיון ייעודי בנושא סיוע מוגדל לעסקים קטנים ובינוניים וכן לחקלאים. לדרישת שר החוץ- יחוסנו השגרירים ברחבי העולם. תקודם תוכנית לחיסון מרותקי הבית שניתן לניידם למוקדי החיסונים- בסיוע צה"ל, ובהתאם להגדרות משרד הבריאות. לאור זאת, ובהמשך לדרישות כלל גורמי המקצוע, הצביעו כלל שרי כחול לבן בממשלה בעד הארכת הסגר ב-10 ימים".

השר לשיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס היה היחיד שלא השתתף בהצבעה ולא תמך בה. אקוניס לא הסכים להמשך הסגר בערים ירוקות ולכן בחר שלא להשתתף בהצבעה.

בד בבד, במהלך הישיבה הציג שר המודיעין אלי כהן את הצורך בהמשך השימוש באיכוני השב"כ, שנכון להיום, הצילו חיים של לפחות 500 ישראלים. בישיבה אושר המשך השימוש באיכוני השב"כ ב-21 יום נוספים, והשר כהן הוסיף שעם ירידת היקפי התחלואה ייעשה שימוש סלקטיבי בכלי רק עבור המתחמקים בחקירות האפדימיולוגיות האנושיות.

שר המודיעין אלי כהן העריך: "בתחילת חודש פברואר יהיו בישראל יותר מ-3 מיליון מחוסנים ומחלימים, כלומר כמחצית מהאוכלוסייה הבוגרת. לכן, לצד ההחלטה על הסגר צריך לתת אופק ולקיים דיון בתחילת השבוע הבא על מנת להיערך לפתיחת העסקים בכלל ובמיוחד עבור המחוסנים והמחלימים".

הגורמים המקצועיים, ובהם היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת, הציגו בפתח הישיבה את מצב התחלואה החמור. "התחלואה גבוהה ומפושטת. המוטציות כאן. היקף התחלואה מאתגר את מערכי האשפוז. השפעת ההגבלות עדיין לא באה לידי ביטוי בהיקפי התחלואה", אמר בן שבת.

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, המליץ בפני הממשלה על הארכת הסגר במתכונתו הנוכחית לעוד שבועיים. הוא אמר כי "עדיין לא רואים את השפעת החיסונים, ואין ירידה בשיעור המאומתים המבוגרים". לצד זאת, הוא ציין כי מקדם ההדבקה נמצא בירידה. "אני מקווה מאוד שהסגר בימים הקרובים ישפיע". הוא הוסיף כי ניתן לראות הבדל בהתחסנות בין המגזרים. לדבריו, "שיעור המתחסנים במגזר הערבי הוא פחות מ-40%. (בקרב) החרדים, שכבת החולים שהחלימו יותר גבוהה – סביב 15% – והם מגיעים ל-60% התחסנות. בחברה הכללית אחוז המחוסנים יותר גבוה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמרבפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו במירוץ צמוד בין מבצע החיסונים לבין התחלואה הגואה בעולם בגלל המוטציה. במקום להסיר את הסגר כמתוכנן, מדינות רבות באירופה נערכות עכשיו להאריך אותו עד מרץ ואפילו עד אפריל".

"אנחנו חייבים להמשיך ולקבל את ההחלטות הנכונות למען אזרחי ישראל. אנחנו צריכים להחליט מיד על הארכה נוספת של הסגר הקיים. זה אולי לא פופולארי, ולא נוח בתקופת בחירות, אבל זה מה שאנחנו צריכים להחליט היום ואני מצפה מכולם לתמוך בזה".

"במקביל אנחנו ממשיכים במאמץ להביא עוד מיליוני חיסונים לארץ, מה שייתן לנו את האפשרות להתגבר על הקורונה, לצאת ממנה, לפתוח את הכלכלה ולהחזיר את החיים להרגלם".

"נכון, הרבה יותר קל להתעלם מהזינוק האדיר בתחלואה ופשוט לפתוח את הכל, אבל זה יעלה בחיי אדם רבים. אני לא שם, אף פעם לא הייתי שם ואף פעם לא אהיה שם. מה שחייב להנחות את כולם זה הצלת חיים וקריסת מערכת הבריאות, שום שיקול אחר".

"אני יודע שזאת החלטה קשה לרבים מאזרחי ישראל אבל נדרש כאן מאמץ אחרון, מאמץ משותף של כולנו כדי לצאת מהקורונה ולהציל חיים".

"מצפה מכולכם לשים את החיים לפני הכל ולתמוך בהחלטה הנכונה. אני קורא לכל האזרחים, גם אלה שהשתתפו אתמול בחתונה השערורייתית בבני ברק להפסיק להפר את החוק. זו שפיכות דמים. אני קורא למשטרה לנקוט יד ברזל נגד כל מפירי החוק באשר הם", דברי נתניהו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים