שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הממשלה אישרה את הגדלת תקציב יד ושם
29 מיליון ש"ח
ההחלטה מתקבלת לקראת יום הזיכרון הבינלאומי לשואה שחל ביום ה' הקרוב, 27 בינואר, וכן לציון 77 שנים לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו
יד ושם | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

הממשלה אישרה היום (א') את הצעת ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר החוץ, יאיר לפיד, והשרה לשוויון חברתי, מירב כהן, להגדלת השתתפות המדינה בתקציב רשות הזיכרון לשואה ולגבורה – "יד ושם" – לשנת 2022.

המסגרת התקציבית, על סך 29 מלש"ח, תוקצה ממשרדי רה"מ, החוץ, הביטחון, האוצר, החינוך, ביטחון הפנים, הפנים, הכלכלה, הרווחה, השוויון החברתי, התפוצות, התיירות, האנרגיה, הדתות, המודיעין, התרבות והספורט, וירושלים ומורשת.

ההחלטה מתקבלת לקראת יום הזיכרון הבינלאומי לשואה שחל ביום ה' הקרוב, 27 בינואר, וכן לציון 77 שנים לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו.

מדברי ראש הממשלה, נפתלי בנט, בפתח ישיבת הממשלה: "השבוע אנחנו נציין את יום הזיכרון הבינלאומי לקורבנות השואה. ב-27 בינואר, לפני 77 שנים, שוחרר מחנה ההשמדה אושוויץ. על העולם מוטלת חובה לזכור ולהתמודד עם המשמעויות של השואה, טרגדיה שאין דומה לה בתולדות העמים, אבל עיקר המשימה מוטל עלינו, על העם היהודי ועל מדינת ישראל. לכן, הממשלה תגדיל את השתתפות המדינה בתקציב יד ושם בכ-30 מיליון ש"ח נוספים בשנה הקרובה.

טוב שהעולם זוכר. אני אדבר השבוע בפני כל השגרירים בישראל בנושא זה, וגם עלינו כממשלה מוטלת החובה לוודא שיד ושם ממשיך לשמר את זיכרון השואה בארץ ובעולם".

שר החוץ, יאיר לפיד: "זיכרון השואה הוא צו מוסרי שלנו כאומה, ומבחינתי גם צו פרטי כבנו של ילד מגטו בודפשט. תפקידנו כממשלה לדאוג שחקר השואה ושימור הזיכרון ימשיכו לפעום בתוכנו. החלטת הממשלה, להעניק תקציב ל"יד ושם", היא חלק מהצוואה של ששת המיליונים, ובעיקר מסר לניצולים, למשפחות ולעולם כולו – מדינת ישראל לא תשכח ותעשה ככל שביכולתה לשמר את הזיכרון".

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן: "יד ושם הוא ארגון בעל משמעות לאומית עבור מדינת ישראל. הוא לא צריך להיות גוף שמקושש כספים מתורמים. יש לנו אחריות כמדינה להעמיק באמצעותו את חקר וזכר השואה. ההחלטה שאנחנו מביאים ביום ראשון לשולחן הממשלה, מטרתה בין היתר לאפשר תיעוד סיפורי הגבורה של השורדים, בטרם ילכו לעולמם, לא נותרו לנו עוד הרבה שנים לכך ואנחנו צריכים לנצל את הזמן שעומד לרשותנו למען השורדים ולמען הדורות הבאים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים