שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הממשלה אישרה את העברת מנהלת הבדואים
נכנע לאיום
שעות לאחר שברע"ם איימו שלא להצביע עם הממשלה, הוחלט להיענות לדרישתם בנוגע לפיתוח החברה הבדואית • עבאס: "הקואליציה מתואמת עם רע"ם"
נפתלי בנט ומנסור עבאס | צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

הממשלה אישרה הערב (ראשון) במשאל טלפוני את העברת האגף הבכיר לפיתוח כלכלי-חברתי בחברה הבדואית בנגב, והרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב, ממשרד הכלכלה והתעשייה למשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. בלשכת בנט ציינו כי "מדובר במימוש ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו טרם הקמת הממשלה".

קודם לכן, חבר הכנסת ווליד טאהא מרע"מ הודיע במפתיע כי "חברי הכנסת של רע"מ לא ישתתפו בדיוני הוועדות ולא יצביעו על חוקים במליאה עד להודעה חדשה". האיום הגיע על רקע רצונם של חברי הכנסת מרע"מ להוציא את סמכויות מנהלת הבדואים ממשרד רה"מ למשרד הרווחה.

ברע"מ הציבו הבוקר דרישה שלפיה מנהלת הבדואים תעבור למשרד הרווחה עוד היום – ולא בעוד שבועיים, כפי שנקבע בהסכם הקואליציוני. עוד דורשים ברע"ם קביעת לוח זמנים לקידום הנושאים שסוכמו בין הצדדים במהלך המשא ומתן. עם זאת, לא מדובר בדרישות חדשות של רע"ם – ונראה שרובן ממילא ימומשו.

בתוך כך, חבר הכנסת מאזן גנאים מרע"ם אמר היום בריאיון לרדיו "מכאן" כי כל החלטה של ממשלת ישראל לתקוף את הפלסטינים, תוביל ליציאתה של המפלגה מהקואליציה. בראיון לנאדר אבו-תאמר, הוסיף גנאים כי "עזה, לבנון והמקומות הקדושים למוסלמים ולנוצרים הם קווים אדומים".

מהליכוד נמסר כי "כדי לשרוד כראש ממשלה עם 6 מנדטים בנט נכנע שוב לדרישת מנסור עבאס ומכר את הנגב לידיו. מעניין מה עוד הוא יסכים שיסחטו ממנו כדי שיוכל להישאר בשלטון. נפיל את ממשלת עבאס-בנט בהקדם".

חה"כ שמחה רוטמן בתגובה להעברת הסמכויות של מנהלת הבדואים: "באמת לא ברור מדוע נצרך כל המנגנון הפריטטי המסורבל. רע"מ מבקשים, רע"מ מקבלים. נראה לי מנגנון הרבה יותר יעיל והרבה יותר משקף את המציאות הפוליטית. ברכות לראש הממשלה בפועל מנסור עבאס"

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד בתגובה לכניעת בנט לדרישות רע"מ: "‏לא מפתיע שבנט מסכים להכל, ככה זה כשאין ציבור מאחוריך. כל עוד הוא ראש הממשלה, המדינה שלנו תחזור אחורה בכל הפרמטרים: הבטחוניים, הכלכליים והחברתיים".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר בתגובה: "העברת האגף הבכיר לפיתוח כלכלי-חברתי בחברה הבדואית בנגב למשרד העבודה והרווחה, היא אות קלון ולמעשה מכירת חיסול למדינת ישראל. לצערי, אין ספק שהשר מאיר כהן יסכים וייעתר לכל בקשה של הבדואים, מדובר במתן פרס לטרור". בן גביר הוסיף: "לא כל הבדואים שונאים את מדינת ישראל, אבל לצערי המדינה מפנקת במיוחד את אלה שמתעבים אותה".

הקואליציה עוד החליטה לדחות את הדיון בוועדה המסדרת שבו היו אמורים להצביע הערב על הקמת ועדות קבועות בכנסת, הרכבן וזהות היושבים בראשן, זאת בניסיון להגיע להסכמות עם כל מרכיבי הקואליציה, וכן עם סיעות האופוזיציה. ההחלטה התקבלה לאחר בקשת יו"ר הכנסת מיקי לוי שצפוי לערוך הערב פגישות בנושא.

במקביל, יו"ר רע"ם מנסור עבאס הבהיר בהצהרה בערבית כי כל קשר של הקואליציה עם חברי הרשימה המשותפת מתקיים בתיאום והבנה עם רע"ם. "רע"ם דוחפת את הממשלה והמשרדים לקבל החלטות מעשיות לטובת החברה הערבית, ולמה שקורה בין רע"ם לקואליציה אין שום קשר למשותפת – לא מקרוב ולא מרחוק".

"רע"ם מאשרת שהמודל העסקי שהיא רוצה עם הממשלה הוא של שותפות אמיתית, שווה, ברורה ושקופה, המכבדת את מעמדו של האזרח הערבי וזכותו לשנות את מדיניות הממשלה ולקבל החלטות לטובתו", עבאס הדגיש. "לחברה שלנו נמאס ממודל שחקן הספסל בצד ומתחת לשולחן, הוא פוגע במעמדו של הערבי ובהישגיו הפוליטיים, ונחשב לנסיגה מהרווחים הפוליטיים שהשיגה רעמ בשנה האחרונה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים