שיתוף
תגובות
כללי » פעימת הפתיחה השלישית ביום ראשון
אושר בממשלה
הלימודים בכיתות ז'-י' ייפתחו, במסגרת התו הירוק אושרה גם פתיחת המסעדות וגני אירועים. מגבלת התקהלות תעלה ל-20 בפנים ו-50 בחוץ, מלבד בערים אדומות
תגיות:
אולם אירועים | צילום: Lesya Pogosskaya, שאטרסטוק

הממשלה אישרה הערב (שני) את השלב הבא של ההקלות בסגר, שייכנס לתוקף ביום ראשון. במסגרתו, ישובו כיתות ז'-י' לבתי הספר בערים ירוקות, צהובות וכתומות גבוליות, וייפתחו מסעדות, בתי קפה, גני אירועים, כנסים ואטרקציות. הגבלת ההתקהלות תתרחב ל-20 איש במקום סגור ו-50 במקום פתוח.

ממשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות נמסר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום את הממשלה כדי להמשיך ולדון בתכנית היציאה מהסגר ובמתווה התו הירוק. הממשלה אישרה עקרונית את קיום הפעימה השלישית בתכנית היציאה של משרד הבריאות כמתוכנן החל מיום ראשון, ה-7.3.21.

חינוך: בנוסף לקיים כיום, יתאפשרו לימודים בכיתות ז'-י' בערים ירוקות וצהובות, וכן בערים כתומות בהן 70% מחוסנים ותכנית מגן חינוך.

ללא תו ירוק: בנוסף לקיים כיום, תתאפשר ישיבה בחוץ בבתי קפה ומסעדות בהתאם לכללי התו הסגול.

באמצעות תו ירוק: בנוסף לקיים כיום, תתאפשר ישיבה גם בפנים וגם בחוץ בבתי קפה ומסעדות, פעילות מלאה של בתי המלון, גני אירועים, אטרקציות וכנסים.

מגבלת התקהלות: 20 בפנים ו-50 בחוץ (מלבד בערים אדומות שבהן תישאר המגבלה של 10:20).

התקנות יובאו לאישור הממשלה בהתאם עם סיום העבודה עליהן.

פורום ראשי ענף ההסעדה מסרו כי "אנו מברכים על החלטתה של הממשלה לקבל את המתווה האחראי והשקול שהצענו לה ומקווים שיום ראשון הקרוב יוביל לשינוי תמונת המצב העגומה בעסקי הענף שלנו. יחד עם זאת, אנו קוראים לממשלה לשנות את מדיניות החל"ת, שפוגעת הן בעסקים והן בעובדים – לטווח הרחוק, שכן אם הם לא ישובו לעבודה, עסקים רבים יתקשו להתמודד בסיטואציה הבלתי אפשרית שנוצרה. תיקון מודל החל"ת יחסוך כספים ומשאבים רבים למדינה, שזקוקה להם בשעה זו יותר מתמיד".

עם פתיחת הישיבה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "ההפרות בציבור הן החילוני והן החרדי הן בלתי נסבלות. שוחחנו עם ראשי המגזר הערבי כדי להגביר את ההיענות לחיסון שם. היום אנו נדון על הפעימה השלישית ליציאה מהסגר, אנחנו רוצים לאפשר את הפתיחה של מערכת החינוך בערים עם אחוז מתחסנים גבוה".

זמן קצר לאחר תחילת ישיבת הממשלה השרים החלו לדון באישורה של תוכנית המענקים החדשה של שר האוצר כ"ץ וראש הממשלה נתניהו. השניים ביקשו להעביר את התוכנית בהקדם בטענה כי זו תעזור לבעלי עסקים רבים שקרסו תחת הנטל הכלכלי של הסגר השלישי והסגרים הראשונים. גנץ התנגד למהלך בטענה שבדומה לפעמים קודמות, גם הפעם התוכנית לא אושרה בערוצים המקובלים ולא עברה דרכו באופן שמאפשר את אישורה.

השרים אמורים גם לאשר את מתווה פתיחת השמיים לקראת הבחירות, כדי לאפשר לכל ישראלי שרוצה להצביע לעשות כן. עוד על שולחן הממשלה – סוגיית הבידוד במלוניות ועדכון משרת התחבורה מירי רגב על פעילותה של ועדת החריגים בנתב"ג. "אנחנו צריכים לגרום למצב שישראלים חוזרים הביתה", אמר השר גנץ בישיבה. לדבריו, "אין איסור במדינות אחרות לאזרחים לחזור לארצם. אני רוצה שהמתווה שנקבע היום יקודם".

פרופ' אש ציין כי הירידה בחולים הקשים היא איטית יותר מהמצופה – וכי התחזית הייתה אופטימית. "אנחנו לא יודעים להסביר מדוע הירידה של החולים הקשים יותר איטית, וזה מדאיג אותנו", אמר הפרויקטור. פרופ' אש הוסיף כי התמותה ירדה לכ-20 בני אדם ביום.

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש אמר כי צריך לחכות בשלב הזה עם הפעימה השלישית, עקב העלייה המדאיגה במקדם ההדבקה, אך שר הבריאות, יולי אדלשטיין אמר: "מציעים להתקדם ביום ראשון בהתאם להצעה המקורית. אני דבק בתכנית שהחליטה עליה ממשלת ישראל, בזהירות ובדאגה אפשר לנסות ולהתקדם עם הפתיחה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים