שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » הממשלה אישרה את הרכב הקבינט
בראשות בנט
הרכב הוועדה: בנט, לפיד, גנץ, ליברמן, סער, שקד, מיכאלי, בר לב, הורוביץ, שאשא ביטון, אלקין, וכהנא. בנוסף, אישרה הממשלה את ועדת השרים למינויים בשירות החוץ
נפתלי בנט, יאיר לפיד, בני גנץ, גדעון סער, אביגדור ליברמן | צילום: אריה לייב אברמס

הממשלה אישרה היום (א'), 20 ביוני 2021, י' בתמוז תשפ"א, את הרכב ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני).

הרכב הוועדה: ראש הממשלה – נפתלי בנט, ראש הממשלה החליפי ושר החוץ – יאיר לפיד, שר הביטחון – בני גנץ, שר האוצר – אביגדור ליברמן, שר המשפטים – גדעון סער, שרת הפנים – איילת שקד, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים – מרב מיכאלי, השר לביטחון הפנים – עמר בר לב, שר הבריאות – ניצן הורוביץ, שרת החינוך – יפעת שאשא ביטון, שר השיכון והבינוי – זאב אלקין, השר לשירותי דת – מתן כהנא.

בנוסף, אישרה הממשלה את מינויה והרכבה של ועדת השרים למינויים בשירות החוץ. הרכב הוועדה: ראש הממשלה החליפי ושר החוץ – יאיר לפיד, שר המשפטים – גדעון סער, שר התרבות והספורט – חילי טרופר, השר לשירותי דת – מתן כהנא. הוועדה תשמש לבדיקה של מועמדים לכהונת שגרירים וקונסולים כלליים מקרב עובדי משרד החוץ טרם אישורם ע״י הממשלה.

סמכויות הקבינט על פי חוק: ועדת השרים תעסוק בנושאים הבאים – ענייני הביטחון הלאומי של מדינת ישראל. בהתאם להוראות סעיף 40 לחוק-יסוד: הממשלה, סעיף 6(ב) לחוק הממשלה, התשס"א-2001 וסעיף 1 להחלטת הממשלה מספר 3840 מיום 27.5.2018, לקבל החלטה על מלחמה או על נקיטת פעולה צבאית משמעותית שעלולה להוביל, ברמת הסתברות קרובה לוודאי, למלחמה.

ועדת השרים תפעיל את סמכותה רק אם מצא ראש הממשלה כי הפעלת הסמכות בידי הקבינט, במקום הממשלה, נדרשת, בנסיבות העניין, בשל טעמים של ביטחון המדינה או יחסי החוץ שלה, לרבות טעמי סודיות הכרוכים בהם.

עוד בסמכות הוועדה: מערכת הביטחון ומדיניותה. יחסי החוץ של מדינת ישראל ומדיניות החוץ שלה. אישור תכניות פיתוח והצטיידות של מערכת הביטחון וגופי המודיעין. כל נושא אחר שראש הממשלה קבע שנסיבותיו מצדיקות שיידון בוועדת שרים זו.

היבטים נוספים: ועדת השרים פועלת מכוח סעיף 6 לחוק הממשלה, התשס"א-2001, ובהתאם לכך, אין אפשרות להגיש ערר על החלטותיה בפני הממשלה. יובהר כי אף שהחלטותיה אינן מקבלות תוקף של החלטות ממשלה, הן מחייבות כמו החלטת ממשלה.

הוראות סעיף 35 לחוק יסוד: הממשלה יחולו על כלל דיוני ועדת השרים, לרבות מועד כינוסה, מקום כינוסה, סדר יומה, החלטותיה והמשתתפים בישיבותיה. למען הסר ספק, אין בסמכות ועדת השרים כדי למנוע מן הממשלה לדון בנושא כלשהו, אם החליט על כך ראש הממשלה. עבודת ועדת השרים תרוכז על ידי המטה לביטחון לאומי בתיאום עם מזכירות הממשלה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים