שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הממשלה אישרה את מינוי השרים החסרים
אחרי המשבר
המינויים כוללים את גלנט כשר ההשכלה הגבוהה, שטייניץ בתפקיד שר משאבי המים, ביטון כשר לשוויון חברתי, טרופר בתפקיד שר המדע והטכנולוגיה וגינזבורג כשר התקשורת
איתן גינזבורג | צילום: דוברות הכנסת, תדמית הפקות

הממשלה אישרה הבוקר במשאל טלפוני את מינוי השר יואב גלנט לשר ההשכלה הגבוהה והמשלימה בנוסף על תפקידו כשר החינוך, מינוי השר יובל שטייניץ לתפקיד שר משאבי המים בנוסף על תפקידו כשר האנרגיה, מינוי השר מיכאל ביטון לתפקיד השר לשוויון חברתי בנוסף על תפקידו כשר לנושאים אסטרטגיים וכשר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מינוי השר חילי טרופר לתפקיד שר המדע והטכנולוגיה בנוסף על תפקידו כשר התרבות והספורט, מינוי ח״כ איתן גינזבורג לתפקיד שר התקשורת.

בתיקים כיהנו בחודשים האחרונים ממלאי מקום שפקעה כהונתם אחרי שלושה חודשים לפי החוק, ולא מונה להם שר קבוע. בשבוע שעבר, בשל עתירות בנושא, דרש בג"ץ את מינוים של השרים הקבועים, בראשם שר המשפטים – שבאותו שלב היה גם הוא נעדר ממינוי קבוע.

סוגיית מינוי השרים החסרים בהרכב הפריטטי של ממשלת המעבר הובילה ביום שלישי שעבר לסערה שבמסגרתה מינה הליכוד את ח"כ אקוניס לשר המשפטים במקום בני גנץ או חבר אחר מכחול לבן. למחרת, שעות לפני הדיון בבג"ץ בבקשה לפסול את מינוי אקוניס, ביצע נתניהו פניית פרסה והודיע שהסכים לתמוך במינוי גנץ לתפקיד.

התנועה לאיכות השלטון שעתרה לבג"ץ מיהרה לברך ומסרה כי ״דווקא בשבוע שבו קיבלנו תזכורת כואבת במיוחד לחשיבותה של ממשלה מתפקדת, נוכחנו לדעת שבממשלת השיתוק הלאומי רק התערבות של בית המשפט יכולה להביא לניהול המדינה, בממשלה שהפכה את מילוי המקום לעניין של קבע". עוד הוסיפו: ״צר לנו שרק לאחר שבועות ארוכים של שיתוק בעבודת הממשלה מונו היום השרים, ואנו מקווים כי בעקבותיהם ימונו גם יתר בעלי התפקידים החיוניים, ובראשם פרקליט המדינה״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים