שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הממשלה האריכה את איכוני השב"כ
"גאונים של דמוקרטיה"
הוחלט כי הפעלת איכוני שב"כ תופסק באופן גורף מתחת לרף של 1,000 חולים ביום, או כשהתרומה הבלעדית של שב"כ לאיתור החולים תרד אל מתחת ל-5% במשך שלושה שבועות
טלפון חכם | צילום: Kostenko Maxim, שאטרסטוק

הממשלה אישרה אמש (ראשון) כי איכוני שב"כ ימשיכו שבועיים נוספים במתווה מצומצם – במקרים שבהם חולים דיווחו על פחות מחמישה מגעים או שלא ניתן היה ליצור עמם קשר או לערוך להם חקירה אפידמיולוגית. השרים התכנסו אמש לאחר שהישיבה שהתקיימה בבוקר הופסקה באמצע.

ההצעה שהונחה בפני השרים קודם לכן קבעה כי איכונים יתאפשרו רק במקרה שבו חולה לא ידווח על מגעים כלל, אולם בהסכמה בין שר הבריאות יולי אדלשטיין לשר הביטחון בני גנץ התקבלה ההחלטה על המתווה שסוכם. כל שרי הממשלה, למעט השרה פנינה תמנו שטה, הצביעו בעד המתווה – שייכנס לתוקף למשך שבועיים.

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, מתח ביקורת חריפה על המתנגדים להארכת איכוני שב"כ בישיבת הממשלה, וכינה אותם "גאונים שמדברים על דמוקרטיה". הוא אמר כי "אם רוצים להאריך בשלושה שבועות ובינתיים להחליט – מה טוב. המחלוקת היא ששמו לנו אולטימטום להאריך בשבוע".

"בניהול אחד הדברים החשובים ביותר זה תעדוף. אני לא מתכוון לשלוח את אנשי בריאות הציבור והייעוץ המשפטי כל יומיים לכנסת, מול כל מיני גאונים שידברו איתם על דמוקרטיה ודברים כאלו. אם חושבים שכל כמה ימים נתעסק עם זה, אני מודיע שתודה רבה ולא צריך".

במהלך הישיבה שר המודיעין אלי כהן ביקש להאריך את השימוש בכלי, והשרה תמנו שטה התנגדה: "זה כלי פולשני, יש להפסיק את השימוש". בנוסף, קיש טען כי בג"ץ סירס את החוק וכי באופן מצומצם האיכונים לא אפקטיביים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים