שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מנהיג הציונות הדתית תוקף את ממשלת בנט
מכתב חריף
מנהיג הציונות הדתית כתב: "אני קורא לממשלת ישראל להתעשת במהרה וכבר ביום ראשון הקרוב לדאוג להעמיד תקציב מתאים על מנת שהישיבות תוכלנה להתקיים ולחיות ובכבוד"
הרב חיים דרוקמן | צילום: הלל לדרמן

יו"ר מועצת איגוד ישיבות ההסדר ומבכירי רבני הציונות הדתית הרב דרוקמן יצא בשעה האחרונה בקריאה דחופה לממשלת ישראל ולעומד בראשה נפתלי בנט לעצור מיידית את הקיצוץ הגדול בעולם הישיבות ולתקן זאת כבר בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב.

"כפי שנשמע היום התקציב שצפוי להגיע ביום ראשון הקרוב לממשלה אינו כולל את הישיבות, ועשוי לפגוע באופן חסר תקדים בעולם הישיבות עד כדי סכנה לקיומו", הדגיש הרב דרוקמן בדבריו. "איננו אזרחים סוג ב' במדינה וזכותנו להתקיים בכבוד. התקיימנו בכבוד מקום המדינה בכל ממשלות ישראל לדורותיהן, ללא קשר לזהותו של העומד בראשן או להרכבן הקואליציוני ולא יעלה על הדעת שהממשלה הנוכחית עומדת להרוס את עולם התורה במדינת ישראל".

"אני קורא לממשלת ישראל להתעשת במהרה וכבר ביום ראשון הקרוב לדאוג להעמיד תקציב מתאים על מנת שהישיבות תוכלנה להתקיים ולחיות ובכבוד. לא מדובר כאן בלוקסוס או במותרות, אלא בעצם קיומו של עם ישראל. אני מקווה מאוד שביום ראשון יובא לממשלה תקציב מותאם שיאפשר את המשך קיומו של עולם התורה".

ברקע הדברים עומד המחויבות שנכתבה בסעיף 30 בהסכם הקואליציוני שנחתם ערב כינון הממשלה הנוכחית בין מפלגת ימינה ליש עתיד שכורך בתוכו את כלל מפלגות הקואליציה נקבע כי הממשלה תקצה בכל שנה תקציבים ליעדים ולמיזמים בתחומי החינוך, רווחה, התיישבות, תרבות, דתות, חקלאות, בריאות, ביטחון וחברה, בדומה לפעילות שבוצעה בתחומים אלה בשנים החולפות, כשמודגש כי ההסכמים הקואליציוניים יקויימו גם במצב של היעדר תקציב כפי שקורה כעת.

לפיכך, אמור היה תקציב הישיבות לשנת 2021 לעמוד על 1,224 מיליארד ש"ח בדומה לשנים 2018-2020. בפועל, בשל היעדר התקציב שולם לישיבות סכום שנמצא בבסיס התקציב בסך כ- 875 מליון ש"ח בלבד, שהוא כ- 70% מתקציבן הרגיל אליו התווספו קיצוצים נוספים כשבסך הכל מדובר בקיצוץ כולל של 350 מיליון שקלים בתקציב הישיבות ובפועל מדובר בקיצוץ בשיעור של 55% בתשלום החודשי לתלמיד ביחס לשנת 2020.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים