שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » הממשלה התכנסה ל"דיון בסוגיה הומניטרית בסוריה"
תחת צנזורה
השרים זומנו לישיבה דחופה שעל פרטיה הוטלה צנזורה. לאחרונה שוחחו נתניהו, גנץ ואשכנזי עם עמיתיהם במוסקבה. שגריר ישראל ברוסיה נועד היום עם סגן שר החוץ הרוסי
ראש הממשלה נתניהו וראש הממשלה החליפי גנץ | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן היום (שלישי) את השרים לישיבת ממשלה דחופה שלא מן המניין שהחלה בשעה 18:00. מדובר בישיבה סודית שמתקיימת באמצעות זום מאובטח, ועוסקת בנושא ביטחוני. בצעד חריג הוטלה צנזורה על פרטי ישיבת הממשלה שהתכנסה לפני זמן קצר.

כעבור זמן קצר, התברר שהישיבה, שתואמה מראש בין נתניהו לגנץ, עסקה בנושא ביטחוני-מדיני. בימים האחרונים ישראל פנתה לרוסיה כדי שתסייע בהשפעתה בסוריה בסוגיה הומניטרית. ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכן שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי שוחחו בנושא עם עמיתיהם ברוסיה.

ביום רביעי שעבר, ביום בו התקיימה השיחה בין גנץ לבין שר ההגנה הרוסי, התקיימה פגישה בין שגריר ישראל ברוסיה אלכס בן צבי לבין סגן שר החוץ הרוסי ושליחו של פוטין לסוריה מיכאל בוגדנוב. נספח צה"ל במוסקבה השתתף גם הוא בפגישה, ומשרד ההגנה הרוסי פרסם הודעה על קיומה. היום נפגש בן צבי פעם נוספת עם בוגדנוב.

ב'כאן חדשות' דווח כי בצעד חריג כל השרים הוחתמו על "שותף סוד" לפני השתתפותם בישיבה. עוד דווח כי צה"ל לא מעורב בפרשה, ולכן אפשר להעריך שלא מדובר בנעדרי צה"ל הקבורים בסוריה. בקרמלין מסרבים להתייחס בשלב זה לדיווחים על תיווך בין ישראל לסוריה בכל הנוגע לסוגיה הומניטרית. גורם בכיר בממשל הרוסי אמר כי כרגע מבחינתם "אין תגובה" לדיווחים.

לפני עשרה ימים דווח בתקשורת הסורית על כך שאנשי הצבא הרוסי החלו לבצע חפירות בבית הקברות במחנה הפליטים "ירמוך" שבדרום דמשק. על פי הדיווחים, מדובר היה בניסיונות למצוא גופה של חייל ישראלי מימי מלחמת לבנון הראשונה – זאת לאחר שגופתו של החלל זכריה באומל ז"ל, שנפל בקרב בסולטן יעקוב באותה המלחמה, הוחזרה לישראל לפני קרוב לשנתיים.

יצוין כי שלשום נטש נתניהו את דיוני קבינט הקורונה בפתאומיות "לצורך עניין ביטחוני". הפעם הקודמת בה יצא נתניהו באמצע ישיבת קבינט הייתה לטובת הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות.

יושב ראש מפלגת מרצ, ניצן הורביץ, דרש לכנס את ועידת חוץ וביטחון של הכנסת לאור כינוס ישיבת הממשלה. הורוביץ אמר כי "לא ניתן לסמוך על תהליך קבלת ההחלטות של הממשלה הזו. אנו רואים זאת יום-יום בפיאסקו הקורונה. הממשלה איננה מסוגלת לקבל החלטות באופן שקול וראוי, גם בשל משפטו של נתניהו ועל רקע מערכת הבחירות והקרע הפנימי העמוק בממשלה. לכן דרוש כינוס דחוף של ועדת החוץ והביטחון כדי לפקח על החלטות הממשלה ולדרוש ממנה דיווח על פעולותיה״.

נתניהו ופוטין | צילום: חיים צח, לע"מ

מלשכת ראש הממשלה נמסר בשבוע שעבר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על הסוגיות האזוריות ועל המשך התיאום בין ישראל לרוסיה מול התפתחויות ביטחוניות באזור".

לפני שבוע נמסר מלשכת גנץ כי הוא "שוחח עם שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו בנוגע לאתגרים הביטחוניים במזה״ת ובסוריה בפרט. גנץ ושויגו סיכמו להמשיך בשיח החשוב בין רוסיה לישראל כדי לשמור על ביטחון הכוחות, וכן על הצורך בקידום צעדים הומניטאריים במרחב. כמו כן, שר הביטחון גנץ העלה בפני מקבילו את הצורך לפעול במשותף מול האופן המגמתי שבו נוהג בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, והשניים סיכמו כי ישנה חשיבות להמשיך לפעול בכדי לשמר את יכולתן של מדינות להגן על עצמן מפני איומי טרור".

שר החוץ, גבי אשכנזי, כתב במקביל כי "קיימתי שיחה טובה וארוכה עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב. לרוסיה תפקיד חשוב במזה"ת, במיוחד בכל הנוגע לבלימת התגרענותה של איראן ומאמצי ההתבססות שלה באזור. השנה אנחנו מציינים 30 שנה לחידוש היחסים בין ישראל ורוסיה. סכמתי עם השר לברוב לחגוג את חידוש היחסים בשורת אירועים בישראל וברוסיה, שידגישו את עוצמת הקשר בין העמים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים