שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הממשלה התקפלה, הנטיעות בנגב ייעצרו
ניצחון נוסף לעבאס
סמוטריץ': "יום עצוב למדינה היהודית. ממשלת ישראל נכנעה לטרור שלוחת חמאס בישראל. מדינת ישראל נמכרה לתנועה האיסלאמית, ואין קו אדום שהממשלה הזאת לא תחצה"
טרקטור באתר בניה | צילום: By Maksim Safaniuk, שאטרסטוק

הממשלה התקפלה שוב בפני מנסור עבאס: על רקע ההתפרעויות בנגב בעקבות נטיעות קק"ל והזעם של רע"ם, הושגה פשרה בהובלת שר הרווחה והממונה על רשות הבדואים מאיר כהן שלפיה הנטיעות בנגב יסתיימו היום והצדדים ייכנסו למשא ומתן מואץ "להמשך הסדרה".

כזכור, הנטיעות התחדשו הבוקר (ד') בנגב תחת אבטחה כבדה ויחד איתן גם התפרעויות התושבים הבדואים. תשעה נעצרו בגין הפרת הסדר וידויי אבנים, ונעשה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

הבוקר, שר השיכון זאב אלקין הודיע שהנטיעות יסתיימו היום, קרי לפי גרסתו – הכול הסתיים כמתוכנן. בסביבת שר הרווחה מאיר כהן עושים הכול לשווק זאת כהישג לעבאס, ייתכן שמול הרשימה המשותפת. המבחן של הממשלה יהיה בנטיעות הבאות.

למרות האיומים של רע"ם, שבלעדיה לקואליציה אין רוב, הנטיעות בנגב התחדשו הבוקר תחת אבטחה כבדה. שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד קרא לעצור את הנטיעות עד להיערכות מחדש. ראש הממשלה נפתלי בנט לא הגיב בינתיים על ההסלמה בהתפרעויות.

העיתונאי מוחמד מג'אדלה צייץ "לא ניצחון לרע"מ ולא בטיח – רמ"י וקק"ל תכננו מראש עוד לפני שהתחילו, להפסיק את הנטיעות היום. ממש כפי שהופסקו קודם והתחדשו השבוע".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ הגיב "יום עצוב למדינה היהודית. ממשלת ישראל נכנעה לטרור ולאלימות של שלוחת חמאס בישראל. מדינת ישראל נמכרה לתנועה האיסלאמית, ואין קו אדום שהממשלה הזאת לא תחצה כדי לשרוד פוליטית. עצירת הנטיעות באדמות המדינה ככניעה לרע"מ היא חרפה שאין עליה מחילה. ממשלת בנט-עבאס מסכנת את המשך המפעל הציוני".

חבר הכנסת אופיר סופר הגיב "הנטיעות יעצרו. בנט, שקד, הנדל ואלקין ימשיכו לשבת על הכיסא ומדינת ישראל תמשיך להיות בת ערובה של עבאס והאחים המוסלמים".

ח"כ בן גביר הגיב "ממשלת בנט מחשיכה את טיפת האור שנותרה ליהודי הנגב. הכניעה למנסור עבאס והעובדה שהמדינה נושאת ונותנת עם פורעי חוק ועוצרת את הנטיעות היא לא רק פרס לטרור ועידוד אלימות אלא גם הרמת דגל לבן של המדינה כלפי הפורעים".

יו"ר תנועת אם תרצו, מתן פלג, אמר כי "אין אדם אחד במדינת ישראל שלא חושב שחייבים להסדיר את בעיית הבניה הבלתי חוקית של הבדואים בנגב ולעצור את האיום האסטרטגי המתפתח בדרום באמצעות דרכים שונות. בין זה ובין כניעה מוחלטת לאחים המוסלמים אין דבר וחצי דבר. זו חרפה שאין כדוגמתה שמדינת ישראל מרימה ידיים מול הבריונות הזו".

"הכניעה הזו לא פוגעת במדינה רק ברמה הסמלית והמערכתית אלא בעתידה, ביכולתה להתקיים כמדינה מתוקנת ובאופן פרטני משדרת חולשה כלפי הבדואים שתומכים בישראל ובפה מלא מצהירה שהיא אינה מסוגלת לעמוד בלחצים. מצער מאד. חבל", דברי פלג.

אמש פעלו כוחות משטרה גדולים לפיזור התפרעויות בכביש 25, סמוך לצומת שגב שלום. מהמשטרה נמסר כי הושגה שליטה על האירוע וכי במהלך הפעילות נפצעו קל שני שוטרים מאבן וזיקוק ששוגרו לעברם. בעקבות הפרות הסדר, כביש 25 נסגר לתנועה לשני הכיוונים מצומת שרה עד צומת נבטים – ונפתח מחדש כעבור כשעתיים.

במקביל, רכבת נוסעים נעצרה באמצע הדרך על מסילת הברזל בדרום, לאחר שנהג הקטר זיהה שהונחו אבנים על מסילת הברזל. המכשול הוסר ושוטרים שהגיעו למקום החלו בסריקות ובחקירה. "הפעילות המשטרתית במקום נמשכת תוך גילוי אפס סובלנות כלפי מפרי הסדר", נמסר מהמשטרה. בשגב שלום הוצת רכב, ובסריקות ביישוב אותר בעל הרכב וחולץ.

גורמים בכירים במשטרה הזהירו את הדרג המדיני שארגוני פשע מנסים לחמם את העימות סביב הנטיעות כדי להפיל את הממשלה. השב"כ מעורב בחקירת הנחת הסלעים על מסילת הרכבת והצתת הרכב בנגב אמש, והאירועים מוגדרים כאירועים לאומניים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים