שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הממשלה מקדמת הרחבת התחבורה בשבת
ממשלה אנטי-יהודית
משרד האוצר, בשיתוף משרד התחבורה, מקדם שינוי בתקנות שיאפשר להסיע בשבתות וחגים נוסעים באוטובוסים ובמיניבוסים, באמצעות גביית תשלום מכל נוסע
אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו | צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

משרד האוצר, בשיתוף משרד התחבורה, מקדם שינוי בתקנות שיאפשר להסיע בשבתות וחגים רח"ל נוסעים באוטובוסים ובמיניבוסים, באמצעות גביית תשלום מכל נוסע. כך מדווח עידן יוסף ב-News1 מתוך התוכנית הכלכלית שפורסמה הלילה.

כך עולה מטיוטת הצעות החלטה לממשלה בדבר שינויים מבניים שיעלו לדיון במסגרת הדיונים על התוכנית הכלכלית לשנים 2021 ו-2022, שהפיץ (יום ה', 23.7.21) משרד האוצר מעט לפני חצות. משך הזמן (נטו) שניתן להערות הציבור לתזכיר הוא עד 31 ביולי, חמישה ימי עבודה בלבד.

כיום, צו הפיקוח על הסעה מיוחדת קובע כי תשלום בגין הסעה מיוחדת יבוצע על-ידי המזמין תמורת תשלום סכום כולל בעד השימוש בו, ביחס להסעה כולה. משרד האוצר מציע כי הצו יתוקן כך שיבוטלו בו ההוראות באופן שיאפשר גבייה מיותר מגורם אחד (מזמין הנסיעה), בגין נסיעה של נוסע אחד או יותר. כל זאת, בתנאי שהנסיעה הוזמנה מראש באמצעות מערכת טכנולוגית, ולא עבור ההסעה כולה.

המשמעות היא שמעתה כל נוסע יוכל לשלם עבור נסיעה באמצעות הסעה. הדבר יאפשר לכל דכפין להפעיל הסעות בכל ימות השבוע, כולל בשבת רח"ל, ולגבות עליהן תשלום. החל ברשויות מקומיות שעד היום הסיעו חינם (כגון נעים בסופ"ש של עיריית ת"א-יפו ורשויות סמוכות וסבבוס ברמת גן), המשך באגודות שיתופיות שהפעילו קווי שירות פיראטיים וגבו תשלום עבורם (כגון שבוס ונוע תנוע) ואף גורמים פרטיים.

הרישיון להסיע יינתן גם לרכב ציבורי שמשמש להסעת שמונה נוסעים ויותר. המפקח על התעבורה לא יקבע את מחיר הנסיעה, אך יוכל להגביל את הרישיון כך שלא יפריע לתחבורה ציבורית סדירה

התיקון המוצע לחוק אינו מחייב שיהיה קשר עסקי או חברי בין הנוסעים או מזמיני הנסיעה. הוא אינו מגביל את הנסיעות הללו לשעות העומס בכבישים ואינו מתייחס לזהות הנוסעים ולגילם או לזהות המזמינים (כגון מעסיקים) ומטרת הנסיעה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים