שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הממשלה מקדמת כניסת תיירים לישראל
בקרוב?
לפי המתווה שמתגבש, תיירים שחוסנו במנה שלישית או במנה שניה כאשר עוד לא עבר חצי שנה ממועד החיסון יוכלו להיכנס לישראל ולקבל תו ירוק
נתב"ג | צילום: Lerner Vadim, שאטרסטוק

קבינט הקורונה דן אמש (א') בנושא פתיחת השמיים לכניסת תיירים לישראל. כעת, על פי המתווה שעלה בדיונים, תיירים שחוסנו במנה שלישית או במנה שניה כאשר עוד לא עבר חצי שנה ממועד החיסון יוכלו להיכנס לישראל ולקבל תו ירוק. כאשר בממשלה מקווים כי המתווה ייכנס לתוקף ב-1 נובמבר, בהתאם לירידה בתחלואה.

בתוך כך, קבינט הקורונה החליט אמש כי מיום שלישי תחל חובת סריקת תעודת התו הירוק החדש ע"י קריאת ברקוד בכניסה לבתי עסק, האכיפה תחל ביום חמישי.

המוזאונים והספריות הוחרגו והכניסה אליהן תתאפשר גם ללא הצגת התו הירוק.

מי שמוביל את המהלך בחודשים האחרונים הוא שר התיירות יואל רזבוזוב. שר התיירות התבטא לאחרונה בכמה פורומים, שבהם הבטיח שיעשה את כל המאמצים לאפשר כניסת תיירים מחוסנים לישראל בחודש נובמבר. נראה כעת שהמהלך מתגבש לכדי הסכמה וביצוע.

ההחלטה הצפויה לאפשר כניסת תיירים מחוסנים בחודש נובמבר הקרוב עתידה להשפיע על ענפים רבים בישראל. כ-75% מתפוסת המלונות בתל אביב ובירושלים בתקופת טרום הקורונה התבססה על תיירים זרים. מי שעוד ייהנו מהמהלך ברגע שיאושר וייושם הם מדריכי הטיולים, שלא זכו לקבל תיירים זרים מאז תחילת שנת 2020.

גם חברות התעופה הישראליות, שתלויות מאוד בתיירים הזרים, פעלו לאישור המהלך. במהלך החודשים האחרונים הן נאלצו להפעיל לא מעט טיסות בתפוסות נמוכות, משום שזרים לא יכלו להיכנס לישראל. מהלך של אישור כניסת התיירים הזרים לארץ יסייע לחברות התעופה באופן משמעותי. חשוב לזכור שאלפי עובדי ענף התעופה כבר פוטרו או עדיין נמצאים בחל"ת.

כזכור, במשרד החוץ חתמו על הסכם הכרה הדדית בחיסונים מול עשרות מדינות, שכוללות בין היתר את מדינות האיחוד האירופי, טורקיה, מרוקו, פנמה, שווייץ ומדינות נוספות. ההסכם יאפשר לתיירים מאותן מדינות להיכנס לישראל באמצעות תעודת החיסון שלהם. כרגע לא ברור אם התיירים יתבקשו להציג חיסון מחצי השנה האחרונה ואם יצטרכו להציג במקביל לאישור החיסון גם בדיקות קורונה שליליות.

במשרד החוץ עובדים בימים אלו גם על הכרה בתעודת המתחסן מול ארה"ב ומדינות נוספות. בארה"ב שואפים להכניס תיירים מחוסנים בלבד כבר מחודש נובמבר, כך שהכרה הדדית תסייע לתיירים משתי המדינות.

במקביל, שר התיירות ימריא השבוע לדובאי, שם ייחנך הביתן הישראלי בתערוכת התיירות הגדולה שנדחתה מהשנה שעברה. התערוכה תימשך כחמישה חודשים, ובה ישתתפו כמעט כל מדינות העולם. הביתן הישראלי יוצג לראשונה בדובאי מאז הסכמי אברהם שנחתמו בשנה שעברה.

שר התיירות רזבוזוב אמר לפני טיסתו: "הגיע הזמן להחזיר את התיירות לישראל. זה לא דבר שיקרה ביום אחד, אבל היעד שלי הוא שב-1 בנובמבר תיפתח שוב התיירות ויבואו תיירים מחוסנים לישראל. בכוונתי להניע מחדש את מאמצי השיווק שלנו בעולם. לכן אני יוצא לחנוך את הביתן הישראלי בתערוכת האקספו הבינלאומית, לקיים פגישות עם שרי תיירות של אמירויות שונות ולהכין את הקרקע לשיתופי פעולה תיירותיים שיעשירו את קופת המדינה. הסכמי אברהם מזמנים לישראל הזדמנויות רבות שאסור לנו לפספס".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים