שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » הממשלה נמנעת מהסדר כולל במקומות העבודה
פניה דחופה
נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין מציע כי תגובש מדיניות כלל לאומית ואחידה לכל עסק ובכל גודל, על פיה ייקבעו הנחיותל מעסיקים כיצד לנהוג מול המסרבים להתחסן
חיסון למבוגרים | צילום: Mahsun YILDIZ, שאטרסטוק

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, שיגר בסוף השבוע פנייה דחופה לראש הממשלה בדרישה כי הממשלה תוציא הנחיות מסודרות לציבור המעסיקים, על מנת לקבע קריטריונים אחידים, כיצד על המעסיקים לנהוג מול עובדים המסרבים להתחסן, כדי להימנע מסיבוכים מיותרים ביחסי העבודה ומהתנהלות מיותרת ויקרה מול בתי הדין לעבודה. 

נכון להיום, תקנות 'תו ירוק לעובדים' (סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש), אוסרות כניסת עובד למקום עבודה אלא בכפוף להצגת תו ירוק או בדיקה שלילית. אולם תקנות אלה כוללות רשימה מצומצמת וסגורה של מקומות עבודה, כגון מוסדות רפואיים ורווחה ובתי עסק  המקבלים קהל, ואינן חלות על מרבית מקומות העבודה במגזר העסקי. מעבר לכך, תקנות אלה תקפות עד ל 4.1.2022, ויש להאריכן ולהרחיבן על כלל המגזר העסקי. 

לדבריו, "בישראל מועסקים במקומות עבודה שונים למעלה מארבעה מיליון איש ואישה.  מעסיקים רבים מרגישים שמוטלת עליהם אחריות להגן על העובדים במסגרת מקום העבודה, כיוון שיש מספר לא מועט של עובדים שהחליטו במודע שלא להתחסן. לא רק בתי הספר הם מקור להתפשטות המחלה,  מקום העבודה הוא מקום שבו סכנת ההתפשטות של נגיף האומיקרון הינה הגבוהה ביותר".

"בעוד הממשלה מטפלת באמצעים שונים במניעת התפשטות נגיף האומיקרון  ברחבי המדינה; חנויות, מסחר, אירועים וכד', אין היא מטפלת בהתפשטות נגיף האומיקרון במקומות העבודה".

לין מדגיש בפנייתו כי "המעסיקים נכונים להתגייס למאבק נגד התפשטות האומיקרון ולהגן על ציבור העובדים, אך אין זה רצוי שכל מעסיק יקבע מדיניות משלו עם כל הסיבוכים והדיונים המשפטיים העלולים לנבוע מכך בשדה יחסי העבודה. חייבים לגבש מדיניות כלל לאומית ואחידה באשר לכל מקום עבודה ללא התחשבות בגודל העסק או במיקומו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים