שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "הממשלה פתוחה למפלגות החרדיות"
בנט ולפיד במסר
גורמים בגוש מתנגדי נתניהו טענו כי הנוסח בהסכם נועד לאפשר את כניסת החרדים לממשלה בהמשך הכהונה מבלי לקבל את הסכמת כל המפלגות בקואליציה
יאיר לפיד ונפתלי בנט | צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, וראש הממשלה החליפי המיועד, יאיר לפיד, הסכימו להשאיר את הדלת פתוחה להצטרפות מפלגות נוספות לקואליציה, אשר המטרה של בנט היא לצרף בהמשך את אחת המפלגות החרדיות – כך דווח ב'ידיעות אחרונות'.

על פי ההסכם, שטרם נחשף, בנט ולפיד יגיעו להבנות על הרחבת הקואליציה וצירוף מפלגות נוספות לממשלה, זאת ללא הצורך לקבל את הסכמת יתר השותפות. "הממשלה, לפי החלטת ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי, תתמוך בצירופן של סיעות נוספות לקואליציה", כך נכתב בהסכם.

גורמים בגוש מתנגדי נתניהו טענו כי הנוסח נועד לאפשר את כניסת החרדים לממשלה בהמשך הכהונה מבלי לקבל את הסכמת כל המפלגות בקואליציה. בימינה וביש עתיד אמרו בתגובה לדברים: "איננו מתייחסים להסכמים הקואליציוניים בטרם יונחו על שולחן הכנסת".

ח"כ מתן כהנא מימינה אמר בראיון אמש לאבי מימרן ב'קול חי' כי "אם הממשלה הזאת מסוכנת – למה החרדים לא ניסו להיכנס אליה?, למה לא ניסו להשפיע עליה מבפנים?. פשוט הם מבינים שזה לא כזה נורא – נשמור על עולם התורה".

גורם פוליטי בכיר בתגובה לדברי כהנא: "כהנא משקר. ליברמן הטיל וטו על צירוף החרדים בהסכמת נפתלי בנט. נפתלי בנט טירפד הקמת ממשלת ימין. בתחילת השבוע גדעון סער הסכים להצעת מתניהו, ובנט טירפד את זה".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר בשיחה עם תמר איש שלום ואודי סגל כי הוא מצר על כך שכאשר הממשלה התפרקה הוא לא "נעמד על הרגליים האחוריות שלא לפרק אותה", כלשונו, שכן לתחושותיו – "זו הייתה הממשלה הטובה ביותר, וחבל שהיא התפרקה". ולמרות שבעבר התחייב שידאג לכך שנתניהו יקיים את הרוטציה עם גנץ, כשנשאל על כך השיב: "לא הייתי ערב להסכם".

"אני מוטרד מאוד ממשלת השמאל החילונית שתקום", הוסיף דרעי, שגילה כי "נתניהו עושה כל מאמץ כדי לטרפד אותה". לדבריו, למרות הדיווחים – "לא הייתה מחשבה של שנייה על ממשלה שתישען על רע"ם", ומה שמדאיג אותו במיוחד זה שהמפלגות הערביות שלא מכירות במדינת ישראל יצטרפו לקואליציה, שכן "הן תומכות במחבלים".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני אמר בראיון לרונן כץ באולפן ׳קול ברמה פלוס׳ כי “נתניהו ביקש לזמן את ראשי הימין וראשי מועצת יש״ע לעשות כל מאמץ שלא תקום הממשלה הרעה הזו ואנחנו רוצים לעשות את זה. כולנו זוכרים שבעבר 2 ח״כים שהיו צריכים להצביע בעד ממשלה נעדרו והממשלה לא הוקמה. נמצאים באותה סיטואציה, שיש סיכוי שהממשלה לא תקום בסוף״

ח״כ גפני במתקפה חריפה על בנט: "הוא שקרן פתולוגי, איש שאין לו שום עקרונות. האישיות שלו לא מתאימה לתפקיד רה”מ. הוא משקר במצח נחושה, אפילו בזמן שהיו רקטות על אזרחי ישראל, אנשיו ישבו וניהלו מו”מ אינטנסיבי ושיקר לכולם שממשלת שינוי לא על הפרק".

"בראשות הממשלה המסתמנת יעמוד אדם שאין לו שום ניסיון ולא מתאים להיות רה״מ. גם אין לו כח פוליטי – 6 מנדטים ואולי פחות, אחת המעלות ברה״מ שיש מאחוריו כח פוליטי וציבור שנתן בו אמון. הוא שקרן פתולוגי, איש שאין לו שום עקרונות ומה שמעניין אותו זה האופורטוניזם של עצמו. אסור לו להיות רה”מ".

“וועדת הכספים היא הגוף שמפקח על משרד האוצר, זאת המטרה של הוועדה הזאת. וכאשר לוקחים את הכל ונותנים לליברמן, שאני בספק אם הוא יכול להיות שר אוצר, זה דבר שלא ייעשה. אין לנו תוכנית להצטרף לממשלה הרעה הזאת. לא ביקשנו להחליף את גלעד קריב, אין דיל ולא יהיה".

גפני שב וביקר את נתניהו על מפלגת הציונות הדתות: "נתניהו דאג שסמוטריץ׳ יקבל קולות וזה הוריד מנדט ליהדו״ת ולש״ס. לדברי נתניהו הוא נתן לו 3 מנדטים משלו אבל הוא לא הכיר בטובה הזאת. מציע לסמוטריץ׳ לעשות חשבון נפש".

סגן השר מאיר פרוש בראיון 'קול חי' בביקורת פנימית חריפה: "ציפיתי מראשי יהדות התורה שנפגשים עם נתניהו שידרשו ממנו לפני מס׳ שבועות שייתן את המנדט לכל מי שיוכל להרכיב ממשלת ימין. כפי שאני ואייכלר הצענו. אני מקווה שזה עלה במפגש היום. אם לא זה ממש חבל".

עוד הוסיף: "הבעיה ביהדות בתורה שאנחנו לא הולכים שלובי זרוע, בזמן שנאבקתי על פרשת עמנואל וסער נזף בי היו כאלה שהוא הבין מהם שהמערכה היא לא חשובה. כך גם, כאשר נאבקתי עם בנט בראשית הכהונה שלו כשר החינוך על תקנות מוסדות הפטור, הוא יכל להבין שזו לא העמדה של כל יהדות התורה".

פרוש התייחס לעובדה שביטאון 'המבשר' המזוהה עמו לא שותף לביקורת החריפה על הממשלה המסתמנת: "זו ממשלה שאם תקום צריך להלחם בה מלחמת חורמה וזה יבוא לידי ביטוי בכל הפלטפורמות שאני מכיר. נכה אותה שוק על ירך. בשלב זה אני רוצה להאמין שהממשלה הזו לא תקום".

הוא הסביר גם את הסירוב להשתתף בהפגנות נגד אנשי ימינה: "אף אחד לא יחשוד בי שאני לא איש ארץ ישראל השלימה, פנו אלי היום חברים מההתיישבות וביקשו שאגיע לנאום מתחת הבית של שקד. עניתי להם שזו לא דרכינו. אנחנו בעד עצרות תפילה לא הפגנות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים