שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » הממשלה תאשר סגר מלא וארוך בתקופת החגים
תחלואת שיא
ברקע העלייה הדרמטית בתחלואה, תתכנס הממשלה ותאשר את הסגר עליו החליט ברוב קולות קבינט הקורונה ביום חמישי • השר ליצמן מתפטר • כל הפרטים
מתמודדים עם הקורונה בירושלים | צילום: Alex Eidelman, שאטרסטוק

אחד מסלעי המחלוקת בממשלה נעוץ בהתנגדות השרים לפגיעה אפשרית כתוצאה מהסגר בתחומי משרדו כל אחד בתחומו הוא, כאשר מעל לכל אלו תלוי ועומד סוגיית התפילות בראש השנה ויום הכיפורים.

בהצעת המחליטים שאושרה בקבינט הקורונה הוחלט על מתווה חריג שיאפשר לציבור גדול יותר של מתפללים להתאסף תחת קורת גג אחת בתפילות ראש השנה ויום הכיפורים.

כך כבר הודיעה שרת התחבורה רגב על התנגדותה לסגירת המרחב האווירי של ישראל בנתב"ג, שר הרווחה איציק שמולי הודיע על התנגדותו לסגירת המעונות, שר התיירות אסף זמיר הבהיר כי יתנגד לסגירת תיירות הפנים והמלונות, שר התרבות חילי טרופר הודיע גם הוא כי לא ייתן יד לסגירת אירועי תרבות בישראל, ושר הכלכלה עמיר פרץ הודיע כי לא ייתן יד לסגירת העסקים הקטנים.

שר התרבות טרופר הבהיר בראיון לתקשורת, כי אם הממשלה תאשר מתווה לתפילות במרחב הציבורי הרי שיתעקש לקיים אירועי תרבות גם על פי המגבלות המאושרות.

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן הודיע עם כתיבת שורות אלו על התפטרותו לאלתר מהממשלה, בשל כוונת הממשלה להטיל סגר בימים הנוראים הבעל"ט.

סביר להניח כי הצעת המחליטים תעבור מהמורות רבות בדרך לאישורה הסופי.

מנתוני משרד הבריאות שהתפרסמו הבוקר, עולים הנתונים העגומים הבאים: נכון להיום כ-3,065 רופאים ואנשי צוות בבתי החולים בישראל שוהים בבידוד, מתוכם 829 שנמצאו חיוביים לנגיף. עוד עולה מהנתונים, כי ביממה שחלפה התווספו 2,651 חולים חדשים, מתוכם 175 מחצות אמש ועד הבוקר בשעה 07:00.

בהודעה שפרסם בסוף השבוע, התריע ראש הממשלה בנימין נתניהו מפני תפוסה מלאה בבתי החולים בשל המשך העלייה בתחלואה, וציין כי מנהלי בתי החולים מתריעים מפני אי עמידה בעומס במידה וקצב העלייה בתחלואה ימשיך במגמת העלייה כפי שנראה בשבועיים האחרונים.

מנגד, פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל, מתריע כי הסגר הצפוי הינו לא פחות מהפקרת הציבור. לדבריו, "הצעת המחליטים מנותקת מהציבור ולא מבוססת על היגיון אפידמיולוגי".

"השלב הראשון של הסגר הרסני. צריך מתווה ריסון מהודק שהומלץ על ידי מגן ישראל. הגבלת יציאה למרחב הציבורי הפתוח מעבר ל500 מ' – עוצר שאין לו הצדקה אפידמיולוגית", אומר פרופ' לוין. לדבריו, "מתווה התפילות החריג מסוכן ומנוגד להיגיון אפידמיולוגי – יש לאפשר יותר באוויר הפתוח ולהגביל יותר במבנים. אסור להפקיר ולסכן את ציבור המתפללים. ניתן לסייע לבתי הכנסת להיערך בצורה מיטבית תוך פתרונות מותאמים לכל קהילה והתאמת הפעילות לסיכוני קורונה".

בפן הכלכלי, מצטרף למתנגדי הסגר גם נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, שבשיחות סגורות מלין כי ההחלטה שצפויה לקבל בצהריים ממשלת ישראל לגבי סגר כללי מטרידה אותו בהינתן העובדה שהוא צפוי להיות רוחבי ודרקוני מהקודם, אל תוך אי וודאות כלכלית לבעלי העסקים. לדבריו, בסגר הקודם הממשלה הצליחה ליישם מתווה "עם החרגות חכמות" שידע להשאיר מספיק מקומות עבודה פתוחים יחסית.

יצוין, כי דו"ח מרכז המידע והמחקר של אמ"ן שהתפרסם הבוקר מתריע מפני סכנה ליציבות מערכת הבריאות, שכן "קצב התפשטות הנגיף הינו המהיר ביותר שנרשם בחודשיים האחרונים ואף נרשמה מגמת האצה בשבוע האחרון".

עוד נכתב בדו"ח, כי קצב הבדיקות החיוביות הינו מהגבוהים בעולם ומעיד על קצב הידבקות גבוה בקרב האוכלוסייה הכללית.

סגן שר הבריאות יואב קיש התייחס הבוקר לסגר הצפוי והסביר כי "אמנם מדובר בצעד קשה אבל לאור העלייה בתחלואה בכל הארץ, אם לא נעשה את זה ניפול לתהום".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים