שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » הממשלה תבטל את אישורי היציאה שכבר ניתנו?
בברסלב חוששים
ברקע ההחלטה לדחות את הדיון בקבינט הקורונה, חוששים בברסלב כי המדינה לא תאפשר את העלייה לציון הקדוש לקראת ראש השנה • "עומדים נגדנו גופים חזקים מאוד"
ערב ראש השנה באומן | צילום: SvitlanaNiko, שאטרסטוק

הדיון בנושא הנסיעות לאומן לקראת ראש השנה, שאמור היה לעלות היום על שולחן קבינט הקורונה, הוסר במפתיע מעל סדר היום. במקום זאת, הוחלט כי דיון מיוחד בנושא המסעיר את העולם החרדי יתקיים ביום ראשון הקרוב בהשתתפות השרים ונציגי ברסלב.

בחסידות חוששים מפני מאבק אותו החליטו במל"ל ובמשרד הבריאות לקדש נגד הנסיעה לאומן. זאת, לאחר שנודע כי מופעלים לחצים כבירים על משרד התחבורה לבטל את אישורי הטיסות שכבר ניתנו ליוצאים לאוקראינה.

בישיבת קבינט הקורונה שהתכנס אתמול סוכם כי יואצלו סמכויות לרשות התעופה האזרחית, שיאפשרו לה לבטל את הטיסות ואת האישורים שכבר ניתנו למי שכבר הזמינו כרטיס טיסה ואף שילמו עליו במיטב כספם. אלא ששרת התחבורה מירי רגב הפתיעה בהתנגדותה והטילה וטו על ההחלטה כשהיא דורשת דיון מקיף וממצה בקבינט.

בתוך כך, בהיכל קברו של רבי נחמן מברסלב ובמבואות מסביב, מתבצעים בימים אלו עבודות נרחבות של בניית קפסולות בהתאם להנחיות משרד הבריאות האוקראיני, מתוך מטרה למנוע הדבקה המונית בקרב העולים לקיבוץ. רק השבוע עמד ממוצע הנדבקים היומי באוקראינה על כ-1,900 נדבקים.

בחסידות ברסלב העלו בימים האחרונים האשמות, כי מדינת ישראל פועלת בכל דרך על מנת לסכל את הקיבוץ באומן ואף יזמה מגעים עם הממשל האוקראיני, שכבר הגיע להבנות עם ראשי ברסלב בדבר קיום הקיבוץ, תוך שמירה על כללי בריאות קפדניים במיוחד.

אתר 'אומן שלום' דיווח בצהריים (ה'), כי בניגוד לאווירת התקשורת בישראל, המשדרת התנגדות אוקראינית להגעת חסידי ברסלב לאומן לקראת ראש השנה, הרי שבכירי העיתונאים באוקראינה הגיעו לתעד את קברו של רבי נחמן מברסלב באומן בצורה חיובית, שתעביר את המסר לאזרחי אוקראינה כי היהודים הצפויים להגיע לאוקראינה שומרים על ההנחיות ונערכים לכך בהתאם.

לפי הדיווח, "מוקדם יותר הבוקר נערך בעיר אומן מסיבת עיתונאים, בהשתתפות מנהלי הציון האמונים להיערך להגעתם של המוני המתפללים הצפויים להגיע לימי ראש השנה בצל הקורונה".

מוקדם יותר, לקראת הדיון שאמור היה להתקיים ביום (ובסוף נדחה) קראו בחסידות ברסלב לציבור לשאת תפילה להצלחת המאמצים להכשרת הקיבוץ גם השנה. "אנ"ש היקרים, מחר יום גורלי למאמצים לאפשר את הקיבוץ באומן. עומדים נגדנו גופים חזקים שמתנגדים לכל דבר שבקדושה וק"ו לענין רבינו הק'. ההשתדלות של כא"א מאנשי שלומינו היא מחר להקדיש כמה דקות ולהגיד תיקון הכללי שהמניעות ישברו, ונזכה להיות יחד עם כל אנשי שלומינו בקיבוץ באומן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים