שיתוף
תגובות
חדשות » הממשלה תדון בהאזנות הסתר במשטרה
עולה לדיון בממשלה?
שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו-שטה, פנתה בבקשה להעלות לסדר יומה של הממשלה בישיבתה הקרובה, מחר, את פרשת הריגול במשטרה
המפכ"ל קובי שבתאי | צילום: דוברות המשטרה

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו-שטה פנתה ביום שישי אל מזכיר הממשלה, בבקשה להעלות לסדר יומה של הממשלה בישיבתה הקרובה, שתיערך מחר (א') את פרשת NSO והטענות כי המשטרה ביצעה לכאורה האזנות סתר כלפי אזרחים.

"עלינו כממשלה המחויבות לדון בעניין זה, אשר מטריד את הציבור ומקבל פרסומים נרחבים בכלי התקשורת אודות ביצוע מעקב וריגול אחר אזרחים ישראלים ללא צו שיפוטי כנדרש", כתב תמנו-שטה במכתבה.

"לאור חומרת הטענות והחשש מפגיעה ממשית ביסודות השלטון הדמוקרטי בישראל , אבקש לקיים דיון במליאת הממשלה ביום ראשון הקרוב ובו השר לביטחון פנים והמפכ"ל יציגו את הממצאים שברשותם עד כה ואת תהליכי בדיקה והחקירה הנדרשים בפרשה", הוסיפה.

יצויין כי ביום שישי התייחס מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי, להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להקים צוות בדיקת הטענות על שימוש לא חוקי בתוכנה של NSO. "משטרת ישראל ואחד המערכים החשובים ביותר שלה נמצאים תחת התקפה, ונראה שיש מי שמבקש לפגוע ביכולותיה להיאבק בפשיעה החמורה", אמר רנ"צ שבתאי בפתח דבריו.

"השימוש שלנו בכלים טכנולוגיים על פי דין ימשך, ומטרתנו היא אף להמשיך לפתח ולשדרג את הכלים הללו. משטרה שמבקשת להיות רלוונטית במאבקה בפשיעה חייבת לנהוג כך. האגף לחקירות ומודיעין של משטרת ישראל פעל בסמכות ובכפוף לאישורים המשפטיים הנדרשים. מאז הפרסום הראשון בעיתון 'כלכליסט', ביקשתי לקיים במשטרה בדיקות קפדניות באשר לטענות שעלו מצד הכתב", הוסיף.

לדבריו, "עד כה לא נמצאה על ידנו שום הוכחה לכך שהדברים כפי שפורסמו אכן קרו. במקביל נדרשנו על ידי היועץ המשפטי לממשלה להעביר חומרים והבהרות שנבחנו על ידו ועל ידי ציוותו במשך מספר ימים. היועמ"ש שבחן את הדברים, ציין במכתבו שלא נמצא כל בסיס לטענות בפרסומים, וכי המשטרה פעלה כדין".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים