שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הממשלה תקים ועדת חקירה לאסון במירון
סיכום בין בנט ללפיד
בכירים בגוש: ייתכן שנגיע להסכמות כבר ביממה הקרובה • חלוקת התיקים המסתמנת: סער יקבל את תיק המשפטים, שקד תוכל לבחור – והורוביץ עדיין מתעקש על החינוך
זירת האסון במירון | צילום: דוברות מד"א

במהלך המשא ומתן של ימינה ויש עתיד עם יתר נציגי המפלגות סוכם שהממשלה תפעל להקמת ועדת חקירה לאסון במירון – אולם עדיין לא ברור איזו ועדה, כך דווח ב'חדשות 12'. ראשי המפלגות סיכמו על שנה של שקט, שנה שבה לא יקודמו נושאים אידאולוגיים אלא בהסכמה של כולם.

לאורך כל היום התקיימו שיחות של צוותי המשא ומתן בכפר המכביה. הצוותים החלו בניסוח טיוטות של הסכמים קואליציוניים על בסיס מנגנון שלפיו כל העקרונות שיש עליהם הסכמה גורפת יוכנסו לקווי היסוד של הממשלה הבאה, ואילו הנושאים השנויים במחלוקת יישארו בחוץ.

הצדדים הסכימו גם על מקבץ "חוקי נתניהו" שהם מתכוונים לקדם. על פי דיווח ב'חדשות 13', כל הנוגעים בדבר מסכימים כי יש להגביל את כהונת ראש הממשלה ל-2 קנדציות בלבד. גדעון סער מתנגד להחיל את החוק כבר מהממשלה הנוכחית – אולם הוא מסכים על העיקרון של החוק.

חוקים נוספים עליהם דנים הצדדים הם איסור כהונת ראש ממשלה עם כתב אישום, איסור הטלת מנדט על מועמד שמוגש נגדו כתב אישום ואיסור על כהונת יו"ר אופוזיציה עם כתב אישום. על החוקים הללו, כך נראה, אין הסכמות בכלל וייתכן כי רובם לא יצאו אל הפועל.

בכירים בגוש שצוטטו ב'חדשות 13' טוענים כי הצדדים יגיעו להסכמות כבר ביממה הקרובה, וכי "יש סיכוי שלפיד יודיע לנשיא שעלה בידו להרכיב ממשלה כבר השבוע". עם זאת, יש לציין כי ישנם שאחרים שסבורים שהמשא ומתן יוסיף להתנהל לפחות עד סוף השבוע.

בגזרת התיקים, יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, צפוי להיות שר המשפטים. לבכירת ימינה, איילת שקד, שחפצה בתיק הזה, יוצעו כפיצוי שורה של תיקים בכירים לבחור מהם: תיק הפנים, תיק ביטחון הפנים או תיק החינוך.

נכון להערב, עדיין אין סיכום עם מפלגת העבודה בנוגע לתיקים שתקבל – אך השיחות צפויות להימשך במהלך הערב. במחנה רוצים לראות את יו"ר מרצ ניצן הורוביץ במשרד הבריאות, אך הוא עדיין מתעקש לקבל את תיק החינוך. תמר זנדברג צפויה לכהן כשרה להגנת הסביבה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים