שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » הממשל מתכנן לסנדל את ביידן בסוגיית איראן
עם בנק מטרות
ממשל טראמפ הכין 'בנק מטרות' להטלת שורה ארוכה של סנקציות על איראן בעשרת השבועות שנותרו עד להשבעתו של ג'ו ביידן לנשיאה ה-46 של ארצות הברית • כל הפרטים
טראמפ ונתניהו | צילום: Shealah Craighead, הבית הלבן

בצל החשש בישראל מהדיווחים לפיהם מתכוון ממשל ביידן לחזור לימי אובמה בכל הקשור לסוגיה הפלסטינית, אמר גורם בממשל טראמפ ל'כאן חדשות', כי בכוונת הממשל לנצל כל דקה, עד הרגע האחרון שהחוק מאפשר.

"נבחרנו ל-4 שנים, מתכוונים לנצל את הזמן עד לרגע האחרון, ואנחנו באנו לעבוד. יש לנו לא מעט דברים לעשות עם ישראל ולמען ישראל – ונמשיך לפעול", אמר הגורם.

אתמול דווח ב'וואלה', כי ממשל טראמפ הכין 'בנק מטרות' להטלת שורה ארוכה של סנקציות על איראן בעשרת השבועות שנותרו עד השבעתו של ג'ו ביידן לתפקיד הנשיא האמריקני ב-20 בינואר, כך על פי 3 מקורות שונים שבקיאים בסוגיה. לדברי אחד מהם, "הממשל הנוכחי שוקד בימים אלו על שורה של סנקציות אשר יעוגנו מבחינה חוקתית באופן שממשל ביידן לא יוכל להתנער מהם בהמשך הדרך".

על פי הדיווח, "את התכנית מקדם ממשל טראמפ בתיאום עם ישראל ומדינות המפרץ, במטרה להקשות על ביידן לחזור להסכם הגרעין מול טהראן".

יצוין, כי אתמול הגיע לביקור בישראל השליח האמריקני לענייני איראן, אליוט אברמס, ונועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לפגישה בה השתתף היועץ לביטחון לאומי, מאיר בן שבת. היום ייפגש אברהמס עם שר הביטחון בני גנץ ועם שר החוץ גבי אשכנזי.

עם סיום ביקורו בישראל ימשיך אברמס ימשיך לאיחוד האמירויות ויבקר גם בסעודיה, שתי המדינות העומדות בחזית המאבק של ממשל טראמפ ושל ישראל באיראן.

בראיון שהעניק לחדשות 12 התייחס יועצו לשעבר של ביידן, עמוס הוכשטיין, לעמדותיו המדיניות של הנשיא המיועד בכל הקשור לסוגיה הפלסטינית והבהיר, כי "הסכם הגרעין עם איראן נמצא בסדר עדיפויות גבוה של הממשל המיועד".

לדברי הוכשטיין, "אני מניח שבחודשים הראשונים לכהונתו נראה או חזרה להסכם המלא או חזרה להשהיית סנקציות בתמורה להשהיה של כמה ממערכות הגרעין האירניות שנבנו בשלוש השנים האחרונות". הוכשטיין הסביר, כי "הרצון של הנשיא הנבחר זה לחזור להסכם הגרעין עם קצת תיקונים כמו פקיעת התוקף של ההסכם ועוד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים