שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » המסוק הבלתי מאויש של נאס״א נחת במאדים
היסטוריה בחלל
המסוק-רחפן של נאס"א המריא היום לטיסת בכורה על המאדים לקול הצהלות בחדר הבקרה • המטרה: להוכיח שניתן להשתמש בכלי טיס כדי לסרוק את פני מאדים
תגיות: ,
המסוק-רחפן על אדמת מאדים | צילום: נאס"א
המסוק פרסוורנס מרחף מעל פני מאדים |
צילום: נאס"א

לפני כחודשיים נחתה על אדמת מאדים החללית "התמדה" ועליה המסוק-רחפן Ingenuity שהמריא היום (שני) בצהריים לטיסת הבכורה שלו על הכוכב האדום. רק שעות לאחר ההמראה קיבלו בחדר הבקרה בכדור הארץ את האותות והצילומים בגלל שלמידע לוקח זמן רב להגיע ממאדים לתחנה. בנאס"א הגדירו את הטיסה כהצלחה ומסרו כי כל המערכות של אינג'ניואיטי עבדו כמתוכנן.

הניסוי במסוק המיוחד נועד להוכיח להוכיח שניתן להשתמש בכלי טיס, מאוישים ובלתי מאוישים, כדי לסרוק את פני מאדים. הוא יפעל למשך 30 ימים, במהלכם יבצע עד חמש טיסות בנות פחות משלוש דקות כל אחת. הוא צפוי להמריא לגובה של עד עשרה מטרים מעל הקרקע.

משקלו של המסוק 1.8 ק"ג בלבד ושמו אינג'יניואיטי. הוא נשא חלקיק זעיר מכנף המטוס קיטי הוק, מטוסם של חלוצי התעופה האחים רייט. ב-18 בפברואר נחת רכב החלל "התמדה" על מאדים. הוא החל באיסוף דגימות ושלח אותן בחזרה לכדור הארץ. "כולנו מקווים לנחיתה רכה, אבל מודעים לסיכונים שעומדים לפנינו", אמרו אז בנאס"א.

בשל המרחק ממאדים, מפעילי המשימה לא יכולים לשלוט ברחפן בזמן אמת, לכן הוא צריך להיות אוטונומי, ולנהל את הטיסה בעצמו. גם כשמאדים הכי קרוב לכדור הארץ, לוקח למידע ממנו יותר משלוש דקות להגיע אלינו – כלומר הרחפן סיים את טיסתו הרבה לפני שבמרכז הבקרה יקבלו את המידע על תחילתה. בפועל הטיסה של הרחפן הייתה ב-10:30 שעון ישראל, אך המידע על הטיסה ההיסטורית הגיע רק בסביבות 13:45.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים