שיתוף
תגובות
כלכלה » הייטק וטכנולוגיה » המספרים הגבוהים מאחורי ההצלחה של 'זום'
מתוצאות הקורונה
הרווח הנקי של ענקית שיחות הוידיאו שאך לפני חודשים ספורים הייתה אנונימית עומדת ברבעון הנוכחי על לא פחות מ-2.2 מיליון דולר • כך הפך הסטארט-אפ הלא מוכר ללהיט עם תחזית הכנסות שנתית של 935 מיליון דולר
מטה חברת 'זום' | צילום: Tada Images, שאטרסטוק

המרוויחים הגדולים: אין זה סוד כי נגיף הקורונה הביא איתו נזקים רבים לכלכלה הגלובלית, אך כמו בכל משבר, גם בקורונה יש מי שנהנו מעדנה, כמו למשל רשתות קמעונאות המזון, שנהנו מצמיחה משמעותית במחזור בשל הביקוש הגובר למוצרי מזון בתקופה זו.

המשבר שהתאפיין בבידוד ועבודה מרחוק השפיע לטובה גם על המגזר הטכנולוגי, כאשר הבולטת ברשימת הסטארט-אפים המרוויחים היא אפליקציית שיחות הוועידה בוידאו, 'זום', שהייתה די אנונימית עד לפרוץ הנגיף וכתוצאה מהמצב הפכה לפופולרית ביותר ושמה שגור בפי כל אזרחי ישראל ומחוצה לה.

הקפיצה הגדולה קרתה לאחר שהושתו ההגבלות ונאסר על אנשים לצאת למרחב הציבורי בחלק מן המקומות, כאשר כתוצאה מכך גם נסגרו בתי הספר ומוסדות רבים נוספים, התעורר צורך למענה לפגישות ושיעורים מרובי משתתפים בצורה נוחה ואינטואיטיבית, וכתוצאה מכך גילה הציבור את אפליקציית 'זום'.

לאחר שמפעילת שירותי שיחות הוועידה בוידאו זכתה לפופולריות עצומה מאז פרוץ מגפת וירוס הקורונה. סיפקה 'זום' תחזית הכנסות לרבעון הנוכחי שהייתה גבוהה יותר מכפליים מתחזיות האנליסטים.

החברה דיווחה על רווח נקי של 27 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 2.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה 'זום' רווח של 20 סנט למניה, לעומת תחזית האנליסטים לרווח של 9 סנט למניה.

בשורה העליונה דיווחה 'זום' על הכנסות של 328 מיליון דולר, קפיצה של 169% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, ומעל לתחזית האנליסטים להכנסות של 231 מיליון דולר.

מספר הלקוחות שיש להם למעלה מ-10 משתמשים בחשבונותיהם קפץ ב-354% ל-265 אלף, מסרה החברה. מספר הלקוחות שהוציאו למעלה מ-100 אלף דולר על שירותי הפלטפורמה בשנה החולפת זינק ב-90% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, ל-769.

במבט קדימה לרבעון הנוכחי, צופה זום הכנסות של 495-500 מיליון דולר, והכנסות שנתיות של 1.78-1.8 מיליארד דולר – כמעט כפליים מהקצה העליון של טווח תחזית ההכנסות השנתיות הקודמות, של 915 מיליון דולר. אנליסטים צפו תחזית הכנסות שנתית של 935 מיליון דולר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים