שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "המענה שניתן לאזרחים לא היה הולם"
אוחנה מודה בכישלון
ח"כ מרענה האשימה את אוחנה בהסתה ואמרה שאזרח ערבי נרצח בלוד, השר השיב: "הם מתגוננים וטוב שכך", סמוטריץ' הגיב בזעם "חבל שלא נהרגו אלף מחבלים"
השר אוחנה וח"כ סמוטריץ' | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
ינון אזולאי והשר אוחנה |
צילום: דוברות הכנסת

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה השיב במליאת הכנסת לשאילתה של ח"כ בצלאל סמוטריץ' בנוגע להקמת ועדת חקירה לבחינת התנהלות המשטרה במהומות, ולשאילתה של ח"כ יוסף טייב בנושא מבצע לאיסוף נשקים בלתי חוקיים.

השר אוחנה תיאר את הפעולות שנעשו במסגרת מבצע חוק וסדר שנפתח בתחילת השבוע ואמר: "הפעולות האינטנסיביות הללו והעוצמתיות, שיפרו משמעותית את המענה שניתן לאזרחים, שחד משמעית אני מסכים לא היה הולם בתחילת המאורעות, ושיפר משמעותית את ביטחונם האישי של תושבי הערים המעורבות. והוא לא הסתיים, מתוך הבנה שגם אם הלהבות כבר לא בוערות באותם ההיקפים ועוצמות, הגחלים עדיין לוחשות ויש צורך בשמיכה עבה".

"גם בכוח אדם גם באמצעים, גם בטכנולוגיה, גם במודיעין וגם בהיענות של מערכת המשפט לבקשות המעצר ולענישה קשה בתיקים המתנהלים בפניה כדי לחנוק את האש כדי להוריד את הלהבות. זו אחת המטרות של מבצע חוק וסדר שהמשטרה נמצאת בעיצומו. זו גם המטרה של תוכנית החירום הממשלתית שאני מגבש בימים האלה ואני מקווה להביא לישיבת הממשלה הקרובה".

"יש פעילות מאוד משמעותית לא רק עכשיו במסגרת מבצע חוק והסדר אלא גם לפני כן אבל קל וחומר במבצע הזה, משום שאנחנו ראינו הוכחה חיה למה שאנחנו טענו כל הזמן, שהנשק הזה לא ישמש רק לפלילי. הוא ישמש גם לפשיעה לאומנית ראינו חלק מאזרחי ישראל הערבים שהפנו את הנשק הזה כלפי יהודים כלפי שוטרים כלפי אזרחים".

במהלך תשובתו הסתייג השר אוחנה מאמירות של ח"כ סמוטריץ' כנגד מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, והסביר שיצא נגד אמירתו על 'לחצוץ בין הניצים' ואמר: "בלוד ניסו להצית חמישה בתי כנסת אבל אף אחד לא הצית מסגד, ביצעו לינץ' באזרחים יהודים וירו באזרחים יהודים". ח"כ איבתיסאם מרענה האשימה את השר אוחנה בהסתה ואמרה שאזרח ערבי נרצח בלוד, השר אוחנה השיב: "הם מתגוננים וטוב שכך", ח"כ סמוטריץ' הגיב בזעם ואמר "חבל שלא נהרגו אלף מחבלים".

מוקדם יותר, סמוטריץ' יצא נגד המפכ"ל, רנ"צ יעקב שבתאי, ואמר: "הבעיה היא לא עוד כוחות. הבעיה היא שהמפכ"ל יורק בפרצופם של אזרחי ישראל ומדבר כמו מהאו"ם על סימטריה בין שני הצדדים".

"יש התקוממות לאומנית של ערבי ישראל שמשתפים פעולה כגיס חמישי עם האויבים שלנו בחמאס, אתה צריך לדחוף לוועדת חקירה – למה המפכ"ל מדבר כך? למה לקח כל כך הרבה זמן לגייס כוחות?", הוסיף. לדבריו, אנחנו באירוע לחימה מול אוייב: "ערבי ישראל הם אזרחים אבל מה לעשות יש להם הזדהות עם האוייב. את זה השר אתה צריך לעשות ולא טיפול קוסמטי של עוד כוחות".

במסגרת שאילתא לשר לבט"פ שהתקיימה היום במליאת הכנסת אמר אזולאי: "ילדי עכו לא מסוגלים ללכת בביטחה מביתם לבית הספר. רק אמש שמענו על עוד תקיפה על רקע לאומני של ילדי בית הספר היסודי שבמרכז העיר עכו. ילדי עכו מסתובבים בימים אלה עם אפס תחושת ביטחון.

מדוע המשטרה באופן עקרוני ותמוה לא נכנסת לתוך העיר העתיקה. כיליד עכו אני אומר באופן הכי ברור – עכו העתיקה שייכת ליהודים לא פחות ממה שהיא שייכת לערבים. אין סימטריה באירועים הללו, אסור לתת לאותם מחבלים פורעים שהתחילו עם הפרעות שום לגיטימציה. יש לחזק את כוחות הביטחון על מנת שיוכלו לעשות את עבודתם ללא מורא".

בסיום דבריו פונה ח"כ אזולאי לשר לבט"פ: "אבקש לדעת מה נעשה בנושא ביטחונם של תושבי עכו".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. יהודייה נזקקת לאיסוף כספים
    כי בעלה הגן על יהודים מפורעים ערבים/מחבלים
    לאן עוד נתדרדר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים