שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » המענק לניצולי השואה יגדל ל-6,500 ש"ח
"סיוע משמעותי"
שר האוצר, אביגדור ליברמן: "הממשלה הזו מקדמת בהתאם לתפיסתי מהלכים רבים על מנת לסייע לאוכלוסיית הגיל השלישי בכלל ולניצולי השואה בפרט"
חברת סיעוד | צילום: pikselstock, שאטרסטוק

במסגרת דיוני התקציב סיכמו ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, שר האוצר אביגדור ליברמן והשרה לשיוויון חברתי מירב כהן על העלאת המענק השנתי לניצולי השואה. היום (רביעי) מעלה משרד האוצר להערות הציבור תזכיר חוק הקובע כי המענק השנתי המועבר לניצולי השואה יגדל לסכום של 6,500 שקלים.

כיום, יש כ-65 אלף ניצולי שואה שעלו אחרי 1953 המקבלים מענק שנתי לפי חוק ההטבות לניצולי שואה. בנוסף לכך, כ-51 אלף יוצאי מדינות ערב ואיראן, נפגעי התנכלויות גזעניות ואנטישמיות בתקופת מלחמת העולם השנייה מקבלים מענק דומה לאור החלטת שר האוצר בנושא. המענק השנתי עומד כיום על סך של 3,991 שקלים וכעת מוצע להגדילו ב 2,509 שקלים נוספים כאשר סך התקציב לנושא צפוי לעמוד על כ- 300 מיליון שקלים.

מדובר בסיוע משמעותי לאוכלוסייה זו שמצטרף לצעדים נוספים שמקדמת הממשלה במסגרת תקציב המדינה כמו העלאת השלמת הכנסה לקשישים ל- 70% משכר מינימום, העלאת קצבאות הנכות ועוד.

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "הממשלה הזו מקדמת בהתאם לתפיסתי מהלכים רבים על מנת לסייע לאוכלוסיית הגיל השלישי בכלל ולניצולי השואה בפרט. מדובר במהלך נוסף המבטא את מחויבותה של המדינה לאוכלוסייה זו שעברה את הגרוע מכל וכעת תפקידה של המדינה לעמוד מאחוריה ולהכיר להם תודה".

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן: "אחת הסיבות המרכזיות בגינן ביקשתי לשוב ולעמוד בראש המשרד לשוויון חברתי, הייתה בכדי להמשיך את העשייה בנושאים הקריטיים לאזרחים ותיקים בכלל ולשורדי שואה בפרט. אנו מקדמים היום עוד נדבך במענה הכלכלי לשורדי שואה עניים. זהו צעד בכיוון הנכון, ואנו נמשיך לפעול על מנת להגדיל את המשאבים המושקעים בשורדי השואה. לשורדים הללו מגיע לחיות את שארית חייהם באופן ראוי ומכבד. באמצעות הרשות לזכויות ניצולי השואה במשרד לשוויון חברתי, נמשיך לפעול למען רווחתם של השורדים, הן מתוך הממשלה והן מול ממשלות זרות. אנו פועלים על מנת להביא בשורות נוספות בנושא בקרוב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים