שיתוף
תגובות
חדשות » "העולם צריך להערך. מלחמה תפרוץ בכל רגע"
רגעי הכרעה
מנהיגי המערב בניסיונות אחרונים למנוע מלחמה: ביידן שוחח עם פוטין ועם נשיא אוקראינה זלנסקי. בכיר אמריקני: מלחמה עלולה לפרוץ בכל רגע
צבא רוסיה בתרגיל לקראת המצעד השנתי לציון ניצחון הנאצים | צילום: shutterstock

אחרי ששוחח היום (ראשון) עם נשיא רוסיה פוטין והזהיר אותו מפני פעולה צבאית באוקראינה, שתגרור השלכות חמורות, נשיא ארצות הברית ביידן צפוי לשוחח עם נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי. השניים ידונו במאמצים הדיפלומטיים המתמשכים להורדת המתיחות באזור.

בתוך כך, היועץ האמריקני לביטחון לאומי, ג'ו סאליבן, העריך כי רוסיה מתכוונת לעורר פרובוקציה בגבול האוקראיני שתשמש עילה לפתיחת מלחמה.

לדבריו, ארה"ב לא תאפשר לרוסים לבצע 'הפתעות' בגבול אוקראינה, וכי הבית הלבן עוקב אחרי כל צעד רוסי באזור. עם זאת, אמר הבכיר האמריקני, כי "על העולם להיערך למלחמה"

דובר הפנטגון ג'ון קירבי אמר בריאיון לרשת "פוקס ניוז" כי הוא לא יכול לאשר את הפרסומים לפיהם רוסיה מתכננת לפלוש לאוקראינה ביום רביעי הקרוב ואמר כי הפעולה הרוסית עשויה להתרחש בכל רגע נתון. "ארה"ב מאמינה שפעולה צבאית גדולה עשויה לקרות בכל רגע" אמר הדובר האמריקני.

קודם לכן, יצא קאנצלר גרמניה אולף שולץ לאוקראינה לפגישה דחופה עם הנשיא וולדימיר זלנסקי. לאחר מכן ימריא שולץ למוסקבה, שם ייפגש עם הנשיא פוטין, בניסיון של הרגע האחרון להרגיע את המתיחות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים