שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » המפכ"ל: "אנחנו בתקופה של אי יציבות"
בטקס לשוטרים
בטקס הוקרנה ברכה מצולמת מפי נשיא המדינה יצחק הרצוג, שאמר: ״האתגרים שניצבים בפני משטרת ישראל רבים ומורכבים, אבל בשנה הזו נדרשתים למתוח את עצמם עד הקצה"
המפכ"ל שבתאי והשר בר-לב | צילום: דוברות המשטרה

היום נערך טקס משטרת ישראל לכבוד ראש השנה תשפ״ב. הטקס התקיים במטה הארצי של המשטרה בירושלים, במעמד השר לביטחון הפנים עומר בר לב, מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הרבני הגדול, כבוד הרב יצחק יוסף, הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית לישראל, כבוד הרב דוד לאו ובהשתתפות סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, קצינים ושוטרים, מתנדבים, גימלאים ומשפחות שכולות.

במהלך הטקס הוענקו דרגות ומינויים לקציני משטרה בכירים. תנ״צ סיגלית בר צבי, מונתה לתפקיד ראשת אגף המבצעים והשיטור וקודמה לדרגת ניצב. במהלך הטקס הוענקו דרגות נצ״מ וסנ״צ ומינויים לתפקידים בדרג נצ״מ ל 44 קצינים וקצינות מכל מחוזות ואגפי משטרת ישראל.

בתחילת הטקס הוקרנה ברכה מצולמת מפי נשיא המדינה יצחק הרצוג, שאמר: ״האתגרים שניצבים בפני משטרת ישראל רבים ומורכבים, אבל בשנה הזו נדרשתים למתוח את עצמם עד קצה גבול היכולת ולפעול במספר רב של חזיתות, מאתגרות, מורכבות, כדי להבטיח את שמירת החוק והסדר".

"אנחנו ראינו אתכם במחסומים, בניידות, בפטרולים בוקר ולילה אוכפים תקנות קורונה ונלחמים בתאונות דרכים, נלחמים בפשיעה, נלחמים ומגינים על אזרחי ישראל תחת טרור. המלאכה עוד מרובה מאוד ויש עוד עבודה לפניכם, אך בשנה הזו הוכחתם נחישות, הקרבה ומצויינות".

"זכינו במשטרה ששמה את האזרחים בראש מעייניה ופועלת למענם. בשם אזרחי ישראל כולם אני מבקש להודות לכם, לא תמיד אומרים לכם תודה על כל מה שעשיתם ואני מבקש לומר לכם תודה על מה שעשיתם ועל עוד מה שתעשו. בשם כל אזרחי ישראל אני מבקש לשלוח לכם ברכת שנה טובה לכם ולכל משפחותיכם היקרות שיודעות טוב טוב כמה קשה אתם עובדים, שנת בריאות נחת שלווה ושלום".

השר לביטחון הפנים, עומר בר לב אמר: "ההתרחשות הקשה שאירעה בתוך מדינת ישראל במהלך שומר החומות היוותה הפתעה אסטרטגית. ממשלת ישראל הופתעה, משטרת ישראל הופתעה, שירות הביטחון הכללי הופתע, כמו גם כל אזרחי המדינה. למרות כל זאת הצליחה משטרת ישראל, תוך ימים ספורים, עם מינימום פגיעות בנפש, להשתלט על אירוע שהיה בעצימות גבוהה מאירועי אוקטובר 2000".

עוד הוסיף השר בר-לב , "לפני מספר חודשים התרחש אסון לאומי בהר מירון. אסון כבד בו היו מעורבים רבים: גורמים פוליטיים, עמותות פרטיות, מהנדסים ופקחי בטיחות, משטרת ישראל, מד"א וגופים נוספים. כבוגר ועדת אגרנט שהוקמה לאחר מלחמת יום הכיפורים לבחון את מחדלי המלחמה, אני מבטיח לכם, מפקדי סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל, ולכל המפקדים והשוטרים באשר הם: הטעות והעוול שנעשו על ידי ועדת אגרנט, שהחליטה לבחון רק את צבא ההגנה לישראל, ולא את הדרג הפוליטי, ובוודאי לא גורמים נוספים – טעות זו אסור שתשנה! אני אעשה ככל שביכולתי למנוע שעוול שכזה ישנה. למרות שאסון המירון התרחש טרם היותי שר הבט"פ, דעו לכם, אני עומד כאן לצידכם, לגבות אתכם בכל אשר יידרש, עד שהאמת והאחריות המלאות תחשפנה לעיני כל!".

השר סיכם, "היעד המרכזי של משטרת ישראל לשנת התשפ"ב יתמקד במיגור הפשיעה והאלימות ברחוב הערבי ובערים המעורבות. לא נהסס, לא נרתע, ולא נשקוט עד שיעד זה יושג!".

מפכ״ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי אמר: "ימי אלול הם ימי תשובה וחשבון נפש. בימים אלו נהוג לבחון את עצמנו ולתקן את מעשינו, לאתר את הדרוש שינוי – ולהיות אמיצים ונחושים על מנת לשנות ולתקן. חשבון נפש אינו מוגבל רק לחיינו האישיים, אלא גם לעשייתנו הציבורית מצילת החיים. אנו נמצאים בתקופה של אי יציבות מתמשכת באזורינו, מבית ומחוץ. הדבר מחייב אותנו לנקוט בכל הפעולות הנדרשות בכדי להיות ערוכים לכל תרחיש".

"בהתמודדות עם הקורונה, אנו נמצאים במוקדים הרגישים, ומתמודדים עם דילמות ערכיות, בהיבטים קהילתיים וביטחוניים כאחד. במשטרת ישראל משרתים עשרות אלפי שוטרים ושוטרות מסורים, אשר כולם, ללא הבדל דת, גזע או השקפת עולם, נשבעו לשרת ולהגן על המדינה התושביה".

"בתקופה הזו של חגי תשרי, כלל מערכי המשטרה, השוטרים, לוחמי מג"ב, הקצינים, והמתנדבים – כולם פרוסים ברחבי הארץ, במוקדים השונים, על מנת להבטיח כי הציבור בישראל יוכל להתפלל בבטחה, לחגוג, לבלות ולציין את האירועים השונים תוך שישמר שלומו ביטחונו, כמו גם הסדר הציבורי. גם במעמד חגיגי זה, אנו זוכרים את יקירינו ויקירותנו שנפלו על משמרתם ומחבקים את המשפחות השכולות. אנו מאחלים החלמה מלאה לפצועים, רפואת הנפש והגוף".

"ולכם השוטרים והשוטרות נתונה הערכתי על העבודה האיכותית והמקצועית שאתם עושים עם כל הנשמה, ולצדכם, תודה גם לבני משפחותיכם, ששותפים שותפות אמת, למאמץ המשטרתי הלאומי. על פועלכם המסור, המקצועי והערכי לאורך כל השנה, דומני שמותר לי להוקיר לכם תודה, לא רק בשמי אלא בשם כל עם ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים