שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » המפכ"ל הודיע על סיום מבצע 'חוק וסדר'
ניצחון לרע"מ?
משטרת ישראל מסכמת את מבצע "חוק וסדר": 2,142 עצורים, 970 כלי נשק ופריטי אמל"ח שנתפסו, למעלה מ-180 כתבי אישום
מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי | צילום: דוברות המשטרה

במהלך השבועות האחרונים ובמסגרת מבצע 'שומר החומות' ומבצע "חוק וסדר", ביצעה משטרת ישראל ברחבי הארץ 2,142 מעצרים והוגשו 184 כתבי אישום (בחלקם עם ריבוי נאשמים).

הבוקר, במסגרת דיון של סגל הפיקוד של משטרת ישראל הודיע מפכ״ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי על סיום מבצע ״חוק וסדר״ שנערך בשבועיים האחרונים והנחה על חזרה לפעילות במתכונות מחוזות ויחידות המשטרה.

בעקבות האירועים האלימים שפקדו את מדינת ישראל בתחילת החודש שעבר, משטרת ישראל יצאה לפני כשבועיים למבצע ״חוק וסדר״ במסגרתו, אלפי שוטרים ולוחמי מג״ב ומילואים פעלו בעצימות גבוהה ובפריסה ארצית רחבה נגד המתפרעים, העברייניים וכל מי שהיה מעורב במאורעות.

עם סיום המבצע הבוקר, נרשמו עד כה 2,142 עצורים מתוכם 614 עצורים נותרו כלואים בגין העבירות המיוחסות להם, ו- 247 מהם נעצרו עד תום ההליכים/החלטה אחרת. כמו כן, הוגשו 184 כתבי אישום ב-380 תיקים. סה"כ 285 נאשמים בכלל כתבי האישום עד כה. 322 שוטרים נפצעו במהלך האירועים.

במהלך הפעילות, בוצעו אלפי חיפושים במסגרתם נתפסו מעל 970 פריטי אמל״ח שהוחזקו באופן בלתי חוקי ובהם: 117 אקדחים/נשק מאולתר, 26 מקלע/רובה, 36 רימונים מסוגים שונים, 10 לבנות חבלה/חומר נפץ, אלפי פריטי תחמושת ועוד.

כמו כן, במסגרת המבצע, בוצע ריכוז מאמץ בעבירות בריונות בכביש ועבירות מסכנות חיים במהלכו נרשמו על ידי סיירת האופנועים מעל 1,500 דו״חות תנועה בעבירות של שימוש בטלפון הנייד, אי ציות לתמרורים ולרמזורים, מהירות מופרזת, ליקויי בטיחות ואי תקינות ועוד.

במשטרה מדגישים: הפעילות כפי שבוצעה במבצע "חוק וסדר" תימשך במתכונת הפעלה אינטנסיבית של מחוזות ואגפי משטרת ישראל תוך שימוש בכל המשאבים והיכולות הקיימות למיצוי הדין עם הפורעים.

ההליכים נגד אותם פורעים ימשכו ומשטרת ישראל תעשה כל שיידרש כדי למצות עמם את הדין ולהמשיך כל העת במאבק הנחוש והבלתי מתפשר נגד החזקה ושימוש באמצעי לחימה בניגוד לחוק, שמירה על הסדר הציבורי ותפיסת פורעים המפרים את הסדר, פוגעים בתשתיות ובאזרחים, הכל במטרה לשמור על שלום הציבור, ביטחונו ומרקם חייהם התקין של תושבי מדינת ישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים