שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » המפכ"ל הורה לשוטרים לא לאכוף צווי הריסה ברמדאן
למנוע הסלמה
לפי הנחייתו של שבתאי, המשטרה תימנע בין השאר מפינויים וממימוש צווים במזרח ירושלים ובנגב, אזורים שבהם קיימים צווי הריסה תקפים, וביצועם יידחה
המפכ"ל קובי שבתאי | צילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הורה שלא לאכוף צווי הריסה של מבנים לא חוקיים בחברה הערבית בחודש הרמדאן, שיחל ב-2 באפריל, וכן בשבועות שלפניו כדי למנוע הסלמה של המצב הביטחוני.

לפי הנחייתו של שבתאי, המשטרה תימנע בין השאר מפינויים וממימוש צווים במזרח ירושלים ובנגב, אזורים שבהם קיימים צווי הריסה תקפים, וביצועם יידחה. כך דיווח ג'וש בריינר בהארץ.

לדברי בכיר במשטרה להארץ, ההחלטה שלא לאכוף את הצווים התקבלה כדי למנוע התלקחות או עימותים מקומיים וכדי לאפשר לקיים את חגיגות הרמדאן כסדרן, "כמו שלא נפנה משפחה יהודית מביתה בעיצומו של חול המועד", הדגיש. בשנים האחרונות היתה הבנה במשטרה כי אין להוציא לפועל צווי הריסה בתקופת הרמדאן, אך היו גם חריגות מהנוהל. לפיכך הוחלט לחדד את ההנחיות.

ח"כ שמחה רוטמן הגיב: "פעם הציעו לאחד משרי האוצר שישראל תעבור לשבוע עבודה בן 5 ימים. הוא אמר "לא כדאי לבצע פעולות פזיזות, כדאי בהדרגה. שיתחילו לעבוד יום אחד בשבוע, ואז נעבור לשניים, ובסוף אולי נגיע לחמישה". גם כאן, לא כדאי שהמשטרה תתחיל בבת אחת ב-11 חודשים של אכיפה, שיתחילו בהדרגה".

תנועת רגבים הגיבה בעוקצניות: "אנחנו מברכים את המפכ"ל על החלטות החשובה לאכוף צווי הריסה לפני הרמאדן ואחריו. מדובר בשינוי מגמה, שכן סוף סוף נוכל לראות פעולות אכיפה משמעותיות בחברה הערבית, אשר יביאו לשיפור המשילות. אנחנו מצפים בקוצר רוח לדוח של משטרת ישראל בדבר פעולות אכיפת צווי ההריסה בחודש מרץ, עד לפתיחת חודש הרמדאן באפריל".

יו"ר תנועת אם תרצו, מתן פלג: "מפכ"ל משטרה שמעז להודיע שלא תהיה אכיפת חוק כלפי מגזר ספציפי למשך חודשיים, פוגע באופן אנוש בשלטון החוק ורומס את הדמוקרטיה. העובדה שהוא מעניק את "הפרס" הזה דווקא למגזר המוסלמי כדי לא להרגיז אותו בזמן הרמדאן, מעידה על פחדנות ואוזלת יד בלתי נתפסת המובילה את ישראל לחוסר תפקוד, אנרכיה ואסון".

"אנו מתקשים להבין כיצד מי שהיה לוחם ללא חת, הפך למפכ"ל כל כך רופס. מי שנותן הנחיה כזו, בין אם הגיעה מלמעלה ובין אם לאו, חייב להתפטר מיידית. הוראה שכזו מפקירה את האזרח הקטן ושומר החוק מטעמי פחדנות. זוהי בושה וכלימה. הענקת פרס לטרור ולצמאי הדם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים