שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בר לב: "לרוב מח"ש צודקים. הפעם הם טעו"
בצל חקירת הפיגוע
קרוב משפחתו של המחבל אמר בריאיון לכאן רשת ב: "אם המשפחה הייתה יודעת – לא היו משחררים אותו מהבית, לא חשבנו שיעשה ככה. היינו בשוק. אמרנו זה לא הוא"
השר עמר בר לב, המפכ"ל קובי שבתאי וממ"ז ירושלים דורון תורג'מן בזירה | צילום: דוברות

במקביל לחקירת הלוחם והלוחמת שירו במחבל בשישי האחרון במח"ש, שוחחו הרמטכ"ל ומפקד מג"ב עם הוריהם של הלוחמים וחיזקו את ידיהם. בשיחה ציין המפכ"ל רנ"צ יעקב שבתאי את הלוחמים לשבח ואמר כי "הלוחמת ש' והלוחם ל' שפעלו באופן נחוש, מקצועי ומהיר ובזכותם ניצלו הערב חיי אדם. אין לי ספק שלעם ישראל התווספו הערב עוד שני גיבורים בחג החנוכה".

עוד אמר המפכ"ל כי "אני מחזק את ידכם. אנחנו מלווים את ש' ו- ל' באופן צמוד לרבות סיוע משפטי בתקווה שההליך יסתיים מהר ככל שניתן. המחבל הנתעב ניסה לרצוח אזרח ולאחר שהגיבו הוא ניסה גם לפגוע בהם והודות לתגובה שלהם האירוע הסתיים כשהמחבל מנוטרל וללא פגיעה נוספת לא באזרחים ולא בהם".

המפכ"ל ציין בפני ההורים שהוא שוחח עם השר לביטחון הפנים ועם ראש הממשלה והדגיש בפניהם שהם פעלו כשורה וכפי שמצופה משוטרי ולוחמי משטרת ישראל באירוע מהסוג הזה.

השר לביטחון הפנים עמר בר לב התייחס לפיגוע ואמר בריאיון לרשת ב: "כל מי שעמד בסיטואציות כאלה בחיים שלו מבין שהדברים קורים במהירות ואסור להשאיר סיכוי קטן שהאירוע עלול להתפתח. השוטרים פעלו כמצופה בהחלט".

לאחר מכן אמר שר הבט"פ עמר בר-לב בגלצ: "ברוב המקרים מח"ש צודקים. הפעם הם טעו".

עוד אמר בר לב: "זה לא נכון שאני בתור שר אתן הנחיות למח"ש. הוא גוף עצמאי שמקבל החלטות, אני חושב שהפעם ההחלטה שגויה. זה לא מצב שעברו שתי דקות והמחבל שוכב על הרצפה. הכל קרה בשלושים שניות שמתוכן הירי לקח 4-5 שניות".

מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן אמר להורים: "בהמשך למדיניות של המפכ"ל ולגיבוי הלוחמים, החיל ואנחנו כאן לצידכם בכל דבר שרק תצטרכו. כולנו צפינו בסרטון וראינו שהילדים שלכם גיבורים והם פעלו כפי שאנו מלמדים אותם ומצפים מהם כמגני האזרחים."

קרוב משפחתו של המחבל אמר בריאיון לכאן רשת ב: "אם המשפחה הייתה יודעת – לא היו משחררים אותו מהבית, לא חשבנו שיעשה ככה. היינו בשוק. אמרנו זה לא הוא".

"אף אחד לא חש שיש לו משהו בלב והוא רוצה לעשות משהו", טען מוחמד. "למה עשה משהו – על כל השאלות האלו אין תשובה. כאילו קיבל מכה בראש". לצד זאת, הביע תסכול על כך שנורה למוות: "למה הרגו אותו? היו לוקחים אותו ושמים אותו אפילו 20 שנה בכלא. הייתה אפשרות שלא להרוג אותו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים