שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » המפכ"ל בלוד: "טרוריסטים משני הצדדים"
אוחנה גינה
בהצהרה לתקשורת אמר שבתאי: "מבחינתי, כל מי שהיה מעורב בהפרות הסדר שהיו בערים המעורבות הוא טרוריסט. אנחנו נמצה את הדין עם כל הטרוריסטים"
אמיר אוחנה וקובי שבתאי | צילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי אמר הערב (שלישי) בהצהרה לתקשורת מישיבה משותפת של ראשי המשטרה ונציגי ציבור בלוד: "האירועים יצרו פער ותהום שאף אחד לא רצה להגיע אליהם. הייתה הצטברות של משקעים, אבל דו קיום. ייקח לנו הרבה זמן לשקם את מערכת היחסים ולייצר עוד פעם את האמון".

המפכ"ל הוסיף כי "מבחינתי, כל מי שהיה מעורב בהפרות הסדר שהיו בערים המעורבות הוא טרוריסט. אנחנו נמצה את הדין עם כל הטרוריסטים. מבחינתי זה טרוריסטים משני הצדדים. זה אנשים שהפרו את השלווה של כולנו וכרגע התפקיד שלנו להוקיע אותם מהחברה, משני הצדדים".

במסיבת העיתונאים הציג שבתאי לציבור תוכנית לאכיפת האלימות בכל הערים המעורבות, "זה אומר שאנחנו הולכים על עיקרון של ערים בטוחות עם מערכת טכנולוגית שתדע לעקוב, לראות, להתריע. עם אמצעים טכנולוגיים מתקדמים שיידעו להגיע למוקדים בעייתיים במידת הצורך". זאת בכפוף לאישור הדרג המדיני. עוד הוסיף בדבריו כי יש צורך שכוחות מיוחדות יהיו נוכחים בערים אלו.

דבריו של המפכ"ל לפיהם מדובר בטרוריסטים משני הצדדים גררו תגובות חריפות מצד פוליטיקאים רבים. השר לבטחון פנים אמיר אוחנה אמר: "התבטאות מקוממת של המפכ"ל שלא הייתה צריכה להיאמר. כדי לטפל בבעיה צריך להכיר בה: פורעים ערבים תקפו יהודים, שוטרים, בתי כנסת. המדיניות היא לנהוג בתקיפות מול הפורעים הטרוריסטים. אין ולא הייתה סימטריה. כן, גם המעטים שתקפו ערבים – יטופלו בחומרה. מפה ועד "שני צדדים" ארוכה 'מאוד' הדרך".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר: "ככה נראה מפכ"ל שיורק בשידור חי בפרצופו של עם ישראל, שבמשמרת שלו מוכה ומותקף ונרצח, ורכושו נבזז ונשרף, והוא מאבד את הביטחון האישי שלו וחי במצור בישובים שלמים שנשארים מנותקים לילות שלמים. היחס המעוות הזה ערכית ומעשית מסביר, כמובן, את כשלונה המהדהד של המשטרה בהשבת השקט והביטחון. דרג מדיני שמשאיר אותו בתפקידו ומפקיר את עם ישראל לאזלת היד שלו אחראי בדיוק כמוהו ולא ראוי להישאר בעצמו בתפקידו".

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד אמר: "ממתי משטרת ישראל ועוד בפיקודו של מג"בניק הפכה להיות המרגיע הלאומי? עצוב וקצת מפחיד. אולי כדאי לזמן את כבוד המפכ"ל לדיון בכנסת. כמפקחים על זרועות הביצוע, נזכיר לו את ליבת תפקידו: הגנה! על תושבי ישראל מפני פורעים וטרוריסטים לפני הכל".

ח"כ איילת שקד ממפלגת ימינה אמרה: "אדוני מפכ״ל המשטרה, ביקרתי היום בלוד. ההצהרה שלך בדבר ניצים משני הצדדים מנותקת מהמציאות בשטח. בתי כנסת שרופים, דירות שרופות של יהודים ותחושת פחד ואימה של תושבים יהודים מהשכנים בבניין. טאטוא הבעיות של הערים המעורבות מתחת לשטיח לא יפתור אותן, מבצע נחוש ותקיף של איסוף נשקים – כן".

ח"כ עמיחי שיקלי ממפלגת ימינה אמר: "משטרת ישראל תחת הנהגתך הפקירה את תושבי הנגב, את תושבי ירושלים, עכו, לוד ומשגב. רבבות אזרחים איבדו את תחושת הביטחון. 'טרוריסטים משני הצדדים'?! 'הצטברויות של כעסים', זו תמונת המציאות שלך?! צר לי, נחלת כישלון חרוץ, שים את המפתחות ולך הביתה, עכשיו!".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים