שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » המפכ"ל אוסר לבן גביר לצעוד בשער שכם
ניצחון לטרור
בתום הערכת מצב הוחלט כי המשטרה תמליץ לדרג המדיני לאסור על יו"ר עוצמה יהודית את הצעדה שתכנן ביחד עם ח"כ מאי גולן – מחשש להפרות סדר
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

קצין הכנסת הודיע ליו"ר 'עוצמה יהודית' ח"כ איתמר בן גביר, שמפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לא מאשר לו ולח"כ מאי גולן מהליכוד לצעוד מחר בעיר העתיקה בירושלים, משער שכם דרך הרובע המוסלמי. כמו כן, יועמ"ש הכנסת הבהיר לבן גביר שנאסר עליו לעלות היום ומחר להר הבית ולסייר בו כפי שתכנן.

מעוצמה יהודית נמסר כי "מפכ"ל המשטרה בהחלטה תקדימית פוגע בחוק חסינות חברי הכנסת ואוסר על חברי כנסת איתמר בן גביר ומאי גולן לצעוד מחר בשער שכם בירושלים. לדברי המפכ"ל הצעדה עלולה לעורר מהומה. במקביל המפכ"ל החליט שלא לאפשר לח"כ בן גביר לעלות להר הבית היום ומחר".

ח"כ בן גביר מסר: "קץ הדמוקרטיה. במקום להתמודד עם הפורעים המשטרה פוגעת בחסינות חברי הכנסת שמבקש לצעוד עם דגל ישראל בבירת ירושלים, מאה מטר מהרכבת הקלה". בן גביר הוסיף: "המפכ"ל נכשל בטיפול פורעים בלוד, בדרום ובהר הבית ועכשיו בהחלטה חסרת תקדים הוא שולל את חופש התנועה לחבר כנסת. אנימצפה שרוה"מ יהפוך את החלטתו".

דובר הכנסת מסר כי "קצין הכנסת ניצב יוסף גריף הודיע היום (9/6) אחה״צ לחבר הכנסת איתמר בן גביר כי בתום הערכת מצב שקיימה המשטרה ועל פי החלטת מפכ״ל המשטרה, רנ״צ יעקב שבתאי, הוחלט שלא תתאפשר לו כניסה מחר ומחרתיים למתחם הר הבית נוכח הערכות של גורמי המודיעין והשב״כ".

קצין הכנסת הסביר כי "עלייתו של ח״כ בן גביר להר הבית בעת הנוכחית עלולה במידה גבוהה של ודאות להוביל להגברת המתיחות בהר הבית ולעורר הפרות סדר שאף יקרינו על מעגלים רחבים יותר עד כדי פגיעה בבטחון המדינה".

כמו כן, הודיע ניצב יוסף גריף לחברי הכנסת איתמר בן גביר וחברת הכנסת מאי גולן, כי גם בקשתם לערוך מצעד משער שכם לכותל המערבי ביום ה-10/6 לא תתאפשר נוכח הערכת גורמי המודיעין והשב״כ כי ״פעילות חברי הכנסת עלולה במידה גבוהה של ודאות להביא לפגיעה חמורה בסדר הציבורי כד כדי פגיעה בביטחון המדינה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים