שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » המפכ"ל מגיב: "האשמות שווא – ייקח זמן רב לתקן"
פרשת האזנות
במהלך טקס סיום קורס קציני משמר הגבול של משטרת ישראל שהתקיים הערב התייחס בנאומו המפכ"ל קובי שבתאי לפרסומים בשבועות האחרונים ולממצאי צוות מררי שפורסמו אמש
קובי שבתאי | צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

במהלך טקס סיום קורס קציני משמר הגבול של משטרת ישראל שהתקיים הערב במוזיאון משמר הגבול בעירון, התייחס בנאומו המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי לפרסומים בשבועות האחרונים ולממצאי צוות מררי שפורסמו אמש.

בטקס אמר המפכ"ל קובי שבתאי: "אני לא יכול שלא להתייחס לצונאמי התקשורתי שהתחולל כאן בשבועות האחרונים. קרה כאן משהו חסר תקדים – משטרת ישראל הואשמה האשמות שווא קשות שפגעו באופן אנוש לא רק באמון הציבור במשטרה אלא בכל רשויות אכיפת החוק. מה שמכונה "פייק ניוז" הצליח לחדור לתקשורת הממוסדת ולגרום לנזק גדול שייקח לנו זמן רב לתקן".

"השיח הציבורי שנוצר סביב הפרסומים השגויים, והאופן שבו נתפסות כיום המשטרה, הפרקליטות, מערכת המשפט ובעצם רשויות המדינה כולן, עלולים להוביל לגדיעת הענף עליו אנו יושבים. זוהי מגמה שמסכנת את החברה בישראל".

"בשבועות האחרונים בחרנו להמתין בשקט ולאפשר לצוות הבדיקה בראשותה של המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עורכת הדין עמית מררי, לבצע את עבודתו. יחד עם נציגים מהמוסד, השב"כ והפרקליטות ובשיתוף פעולה מלא של חברת NSO, הם הפכו כל אבן בדרך לגילוי האמת. וכפי שהבטחתי הם זכו לשקיפות ולשיתוף פעולה מלא מצדנו".

"הממצאים של הצוות מוכיחים מעבר לכל צל של ספק – משטרת ישראל לא פעלה ולא פועלת בניגוד לחוק ואני מתחייב שכך זה ימשיך להיות".

"לצד ממצאי הבדיקה שעסקה בדמויות שעלו בתקשורת, חשוב לי להדגיש שלא אסכים ולא אאפשר שום חריגה, קלה כחמורה מהוראות החוק, ואם מישהו, לא משנה מתי, לא משנה תפקידו ולא משנה דרגתו , ניצל את יכולותיה של משטרת ישראל ועשה דברים שאסור היה לעשות, אני אדאג באופן אישי שהוא ייתן על כך את הדין".

"במדינה דמוקרטית, לתקשורת תפקיד חשוב מאין כמותו, ואנו כמשטרה מכבדים זאת ואף פועלים בכדי לאפשר את חופש העיתונות, אך לצד החשיבות הגדולה של תקשורת חופשית, ישנה גם אחריות גדולה. על הקלות שבה הכפישו משטרה שלמה מישהו חייב לתת את הדעת".

"את התשובות שמסרנו לתקשורת בשבועות האחרונים ביססנו על הבדיקות הראשוניות שביצענו מתוך שקיפות מלאה ומחויבות בלעדית לציבור, ולציבור בלבד. ככל שהעמיקו הבדיקות ונמצאה אותה חריגה בעבודתה הטכנית של המערכת, מלפני מספר שנים, דיווחנו על כך מיד ליועץ המשפטי לממשלה דאז, לשר לביטחון הפנים ולציבור כולו".

"כמפכ"ל אני מבקש גם כעת להעביר מסר של הרגעה לציבור: משטרת ישראל לא מרגלת אחר אזרחיה. משטרת ישראל לא מרגלת אחר מפגינים ואנשים תמימים. משטרת ישראל תמשיך לפעול נגד העבריינים בכפוף לכל האישורים המשפטיים ועם כל יכולותיה הטכנולוגיות. משטרת ישראל כן עושה ככל שביכולתה בכדי שהפשיעה תמשיך לרדת והביטחון של האזרחים ימשיך לעלות".

"לצד הדברים הללו, ובכדי להשיב את אמון הציבור במערכות אכיפת החוק, אנו נמשיך לשתף פעולה עם המשך הבדיקה של צוות מררי בכדי לעמוד על השימושים במערכות הסייבר לאורך השנים. גם אם נעשו טעויות – אדאג לתיקונן. גם אם נעשו שגיאות – אדאג שלא יחזרו על עצמן. ואם נעשו עבירות – אדאג שהאחראים יעמדו לדין".

"משטרת ישראל ידעה אתגרים רבים ועמדה בהם בגבורה. משימות לאומיות כבדות משקל, לחימה עיקשת בפשיעה, צמצום תאונות הדרכים, חירוף הנפש אל מול הטרור והתמודדות יום יומית עם הבעיות המורכבות והכואבות ביותר של החברה הישראלית".

"המשטרה הזו שאני מדבר עליה היא מגופי האכיפה המבוקרים והמפוקחים ביותר בישראל והיא מורכבת ממפקדים, שוטרים, לוחמים, מתנדבים ואנשי מילואים שערכי משטרת ישראל מובילים אותם – ערכים של הגנה ושמירה על חיי אדם, שמירת החוק ואכיפתו ושמירה על כבוד האדם".

"כפי שיש לנו מדינה אחת כך גם יש לנו משטרה אחת ואני לא אתן שבמשמרת שלי היא תפר את חובתה כלפי הציבור אך גם לא אתן שהיא תהפוך לשק החבטות של אלה שמבקשים לפגוע בה מתוך אינטרסים כאלה ואחרים. לא כך ראוי שתנהג חברה במשרתיה. אני רוצה לשוב ולהרגיע את כולם משטרת ישראל תמשיך ותשקיע את כל מרצה ומשאביה למען הציבור בישראל והדמוקרטיה הישראלית".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. אם המשטרה חוקרת את עצמה ברור לכל בר דעת שיש כאן זריית חול בעיניים. הרי המשטרה הודתה שהשתמשו ברוגלה באופן לא חוקי מה קרה שחזרה בה??? זאת ועוד האם הצו שניתן השופט ידע שמדובר ברוגלה שאינה חוקית או צו שניתן לחקירה ולא להשתלת מידע??? אמר ניצב בדימוס אבי וייס שמכיר את המערכת לפני ולפנים שנעשתה כאן עבירה פלילית. מי יחקור את החוקרים??? אין אמון בגופי האכיפה, תרבות השקר אופיינית להם ומוכיחים זאת כל פעם מחדש. העם לא טיפש!!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים