שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » המפלגות החלו בהגשת הרשימות לכנסת
אפשר גם מחר
זריזים מקדימים: יש עתיד, ימינה, כחול לבן, ישראל ביתנו, ותקווה חדשה הגישו כבר היום את הרשימות לכנסת. בשמאל ובימין עדיין מנהלים מו"מ על איחודים
קלפי | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

בכנסת הסתיים הערב (רביעי) היום הראשון של הליך הגשת רשימות מועמדי המפלגות המתמודדות לכנסת ה-24. את הרשימות ניתן יהיה להגיש לוועדת הבחירות המרכזית גם מחר משעה 13:00 עד 22:00. בצל קורונה, נוספו שעות להגשת הרשימות וכן הוגבל מספר נציגי הרשימות שיוכלו לבוא לוועדה.

היום ב-13:00 החלו נציגי המפלגות למסור את הרשימות שלהן לוועדת הבחירות המרכזית בראשות יו"ר הוועדה, שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, מנכ"לית הוועדה עו"ד אורלי עדס והסגנים נציגי המפלגות: ח"כ שלמה קרעי (ליכוד), ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן), גיל סגל (יש עתיד) וח"כ משה ארבל (ש"ס).

ראשונה מבין המפלגות הגדולות להגיש את רשימתה הייתה יש עתיד. ברשימת יש עתיד הוצבה במקום השני אחרי היו"ר יאיר לפיד אורנה ברביבאי, ואחריה – מאיר כהן.עוד נכללים לפי הסדר בעשירייה הראשונה – קארין אלהרר, מירב כהן, יואל רזבוזוב, אלעזר שטרן, מיקי לוי, מירב בן ארי ורם בן ברק. כמו כן, בעשירייה השנייה נמצאים בהתאמה יואב סגלוביץ, בועז טופורובסקי, עידן רול, יוראי להב הרצנו, ולדימיר בליאק, רון כץ, נירה שפק, טניה מזרסקי, יסמין סאקס פרידמן וענבר בזק.

גם בכחול לבן הודיעו על שיבוצים ברשימה. שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה תשובץ במקום השני ברשימה, מיד אחרי היו"ר בני גנץ. במקום השלישי יוצב שר התרבות והספורט חילי טרופר, במקום הרביעי השר לנושאים אסטרטגיים מיכאל ביטון, במקומות החמישי והשישי שרת התיירות אורית פרקש הכהן ושר החקלאות אלון שוסטר ובמקום השביעי יו"ר הסיעה ח"כ איתן גינזבורג. האותיות שביקשה כחול לבן הן כ"ן.

כמו כן, מפלגת ימינה הגישה גם היא את רשימתה. ח"כ מתן כהנא ביקש את האות י'. בראשות המפלגה יעמוד נפתלי בנט, ואחריו יוצבו איילת שקד, אלון דוידי, מתן כהנא ועמיחי שיקלי. מקום השביעי הוצב מנהיג "השולמנים" אביר קארה.

רשימת ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן דומה לזו שהוגשה בבחירות הקודמות. מצטרף החדש הוא פרופ' יוסי שיין מאוניברסיטת תל אביב ששובץ המקום 8.

גם מפלגת תקווה חדשה הגישה את רשימתה. מטעמה, הגיעו חה"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון, חה"כ יועז הנדל ועופר ברקוביץ' הביאו לוועדת הבחירות המרכזית את הרשימה, וביקשו את האות ת'.

בנוסף לרשימות הגדולות והמוכרות, גם מפלגות קטנות כמו המפלגה "הדמוקרטית" בראשות ירון סיון, מפלגת "רפא – רק בריאות", "הלב היהודי" בראשות אלי יוסף, "שמע", "מנהיגות חברתית", "נועם קולמן" ומפלגת "עולם חדש". מפלגת "קמ"ה – קידום מעמד הפרט", כמו גם מפלגת "יגאל עמיר", הדוגלת בשחרורו של רוצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל. גם מפלגת "הישראלים" הגישה כבר את רשימתה, אך לא מדובר במפלגתו של רון חולדאי, אלא במפלגה נוספת בשם זה.

עוד בנושא בחירות 2021:

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים