שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » המפלגות קיבלו אישור לדחות את הגשת הדו"ח
מימון מפלגות
בהתאם להמלצת מבקר המדינה, ועדת הכספים אישרה את בקשת 11 סיעות הבית ולהאריך את מועד הגשת דו"חות מימון המפלגות: "3 מערכות בחירות, מדובר בעומס שלא היה מעולם"
שינוע קלפיות ביום הבחירות | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

ועדת הכספים החליטה לפני שעה קלה לאשר את הארכת מועדי הגשת דו"חות מימון המפלגות, בהתאם לדרישתן ובהתאם להמלצת מבקר המדינה.

מדובר בבקשות שהגישו 11 מסיעות הכנסת לדחיית הגשת הדו"חות הכספים של המפלגות לעניין הבחירות לכנסת ה-21,22,23 וכן לעניין התקופות השוטפות המקבילות להן. זאת, לאחר שמבקר המדינה הסכים למתן ההארכה.

האישור בוועדת הכספים ניתן לאחר שבחודש יוני, לבקשת הסיעות, נדחו מועדי הגשת הדו"חות הכספיים למבקר המדינה של הבחירות לשלושת הכנסות האחרונים וכן של שלושת התקופות השוטפות המקבילות ל-31.12.20.

בהתאמה קבעה הוועדה כי דו"חות מבקר המדינה על תוצאות ביקורת החשבונות לשלושת תקופות הבחירות ולתקופות השוטפות המקבילות יוגשו ליו"ר הכנסת עד ליום 12.8.21.

נוכח ריבוי מערכות הבחירות וסמיכות הזמנים ביניהן ובשל מגפת הקורונה, פנו שוב 11 מהסיעות וביקשו לקבל אישור לדחייה נוספת של המועדים.

נוכח הנסיבות, סבר מבקר המדינה כי ניתן להיענות לבקשת הסיעות והמליץ כי תינתן ארכה נוספת של כלל הסיעות לתקופות השונות עד ל-31.1.21 ובאשר לתקופה של הבחירות לכנסת ה-23 ולתקופה השוטפת 31.3.20-1.10.19 תינתן ארכה עד ל-15.3.21.

הוועדה אישרה את הדחייה ובהתאמה אישרה דחייה גם להגשת הדו"חות מצד מבקר המדינה ליו"ר הכנסת, ל-12.9.21 ול-7.11.21.

ח"כ מיקי לוי מ'יש עתיד' הסביר לאחר אישור הוועדה, כי "לא היה מצב כזה של בחירות אחר בחירות אחר בחירות. אין כאן עניין של הסתרה, לא הייתה מסה כזו מעולם, גם המבקר לא יכול לעמוד בעומס כזה של דוחות, לכן הדחייה עושה שכל והיגיון".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני הבהיר, כי "האינטרס שלנו אינו אישי אלא ציבורי, יש את הקורונה, ואנחנו אחרי כמה מערכות בחירות. הדחייה נעשית לאורך השנים רק בהסכמת המבקר. במקביל היו הבחירות לרשויות המקומיות שגם שם יש דוחות. לכן הבקשה ראויה ואני שמח שמבקר המדינה לא מתנגד לדחייה שאיננה ארוכה".

יצוין כי במכתב ששיגר ליו"ר הוועדה ח"כ גפני, כתב המבקר אנגלמן, כי "נוכח הנסיבות המיוחדות שפורטו במכתבי הסיעות לרבות נסיבות הנובעות ממגפת הקורונה, אני סבור כי ניתן להיענות לבקשת הסיעות וממליץ כי תינתן ארכה נוספת כמבוקש להגשת הדוחות הכספיים של כלל הסיעות לתקופת הבחירות לכנסת ה-21 ולכנסת ה-22".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים