שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » המפקד חשף: "בני גנץ התקשר וניסה להתערב"
בדיון בכנסת
בדיון על אלימות המשטרה בהפגנות הפתיע מפקד מחוז מרכז כשבמענה לשאלת התערבות הדרג הפוליטי בעבודת המשטרה השיב: "בני גנץ התקשר – השבתי לו שאין זה בסמכותו"
שר הביטחון גנץ בגבול סוריה | צילום: אריאל חרמוני, דוברות משרד הביטחון

בעוד מ"מ המפכ"ל רנ"צ דודי כהן מתח ביקורת מרומזת על השר לביטחון פנים אמיר אוחנה כשהאשים את הדרג הבכיר בהתערבות פוליטית במהלכי המשטרה, בדיון שהתקיים היום בוועדת הפנים של הכנסת חשף מפקד מחוז מרכז של המשטרה, כי היה זה בני גנץ שחייג אליו כשהוא מבקש להתערב בעבודת המשטרה ובשיקוליה.

במהלך דיון על התנהלות המשטרה בהפגנות, נדרש מפקד מחוז מרכז עמי אשד להסביר את התנהלות המשטרה בהפגנות מול בתיהם של אישי ציבור והשיב לטענות על אלימות השוטרים כלפי המפגינים: "האם יש בחלק מהמקרים שוטרים שאיבדו את זה? התשובה היא כן. האם יש שוטרים שהחילו אג'נדה שלהם? התשובה היא כן. אבל זו לא המדיניות של משטרת ישראל. ובכל מקום שישנה סטייה מהנורמה שקבענו אנחנו מטפלים בה בחומרה", אמר אשד.

במהלך דבריו התייחס אשד לטענות על התערבות גורמים פוליטיים בעבודת המשטרה ובמענה לשאלת ח"כ מיקי חיימוביץ' מ'כחול לבן' הוא חשף כי היה זה דווקא יו"ר כחול לבן בני גנץ שהתקשר אליו כשהוא מבקש לאפשר את ההפגנה מול ביתו ולהימנע ממעצר המפגינים. "הבהרתי לו שזו לא סמכותו", אמר אשד.

על תופעת לקיחת המפגינים בניידות לנקודות מרוחקות אמר, כי "בניגוד להאשמות, אלה לא חטיפות. היה מקרה אחד, אירוע לטוב והלקחים הופקו. לפי סמכות השימוש בכח מותר לי לקחת אותם בניידת מהמקום שאסור להיות ובמקום לגרור אותם בכח, מעלים אותם על רכב למקום ההפגנה המותר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים