שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » המפקד שוחח עם בנט וננזף על ידי הרמטכ"ל
למרות הידידות
מפקד פיקוד מרכז הציג לרמטכ"ל תחקיר בנושא פגישתם של ראש הממשלה המיועד ומפקד אוגדת 98, בעקבותיו כוכבי זימן את האלוף לשיחה, והחליט על מתן נזיפה פיקודית
נפתלי בנט ועופר וינטר | צילום: DoD photo by Navy Petty Officer 2nd Class James K. Lee

הרמטכ"ל אביב כוכבי נזף בתא"ל עופר וינטר אחרי ששוחח עם בנט. לפי הפקודה, קצינים לא יכולים לדבר עם אנשי ציבור בלי אישור הרמטכ"ל, ולעתים גם בלי אישור של שר הביטחון.

ב'ישראל היום' נחשף הבוקר כי מפקד עוצבת האש, תת־אלוף עופר וינטר, שוחח בימים האחרונים עם ראש הממשלה המיועד, ח"כ נפתלי בנט – אך בניגוד לפקודות, לא דיווח על השיחה למפקדיו. צמרת הצבא התוודעה לדבר השיחה רק בעקבות פניית העיתון לתגובה.

בנט ותא"ל עופר וינטר חברים כבר עשרות שנים, מאז שירתו יחד כלוחמים בסיירת מטכ"ל, ואחר כך שובצו יחד כקצינים צעירים לשם סיוע בהקמת יחידת "מגלן". גם במהלך מבצע צוק איתן שוחח עם חברו משכבר הימים בנט, אז שר בקבינט, והשיחה הרתיחה את מפקדיו.

ב'ווינט' דווח כי תוכן השיחה בין השניים אינו ידוע, אך וינטר הוזכר כמועמד לתפקיד ראש המטה לביטחון לאומי או לתפקיד ביטחוני אחר עם כניסתו של בנט ללשכת ראש הממשלה. שיחות בין קצינים לפוליטיקאים שאינם שר הביטחון אסורות ללא אישור מוקדם.

בשנים האחרונות וינטר נעטף מצד גורמים פוליטיים ועסקנים בציונות הדתית לאחר שהרמטכ"ל הקודם גדי איזנקוט דחה פעמיים את מועמדותו לפקד על אוגדה. בניגוד אליו, אחת ההחלטות הראשונות של כוכבי הייתה דווקא להעניק לווינטר קידום יוקרתי – והעמיד אותו בראש האוגדה המוצנחת והמובחרת של צה"ל.

דובר צה"ל מסר כי "מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי, הציג היום לראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, תחקיר שקיים בנושא שיחה שבוצעה בין תת-אלוף עופר וינטר לחבר הכנסת נפתלי בנט. בעקבות ממצאי התחקיר זימן הרמטכ״ל את הקצין לבירור והחליט על מתן נזיפה פיקודית בשל האיסור על קשר ישיר בין משרתים לנבחרי ציבור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים