שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » המצביעים החרדים בטוחים שיבואו להצביע
מול ליברמן
75% מהמשיבים בסקר שענו כי יצביעו ליהדות התורה בטוחים או חושבים שיבואו להצביע, ו-70% ממי שמתכוון להצביע לש"ס. מנגד, רק 59% בקרב ישראל ביתנו
תגיות:
קלפי | צילום: John Theodor, שאטרסטוק

סקר מנדטים שפורסם הערב (רביעי) ב"חדשות 12" ונערך על ידי מכון "מדגם" בראשות מנו גבע ובשיתוף iPanel, מציג ארבע מפלגות שמתנדנדות סביב אחוז החסימה. עוד עולה כי ימינה של נפתלי בנט פותחת פער על תקווה חדשה של סער – 13 ו-11 מנדטים בהתאמה.

מפת המנדטים לפי הסקר: הליכוד 28, יש עתיד 19, ימינה 13, תקווה חדשה 11, הרשימה המשותפת 9, ש"ס 8, יהדות התורה 7, ישראל ביתנו 7, העבודה 6, הציונות הדתית 4, כחול לבן 4 ומרצ 4.

המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה לפי הסקר שערכנו: רע"מ בהנהגת מנסור עבאס קרובה מאוד לעבור עם 3.1% תמיכה – ואחריה המפלגה הכלכלית החדשה בראשות ירון זליכה עם 2.1%.

שאלה נוספת שנכללה בסקר והופנתה למי שהגדירו את עצמם תומכי גוש ימין-חרדים, היא האם הם תומכים או לא בהקמת ממשלה בראשות נתניהו בתמיכת מפלגת רע"מ של מנסור עבאס – במידה והקמת הממשלה תהיה תלויה בכך? רוב מוחלט מקרבם מתנגד לכך: 55% השיבו שהם בסך הכל לא תומכים, 28% אמרו שהם בסך הכל תומכים.

את מי שהגדירו עצמם תומכים באחת המפלגות מגוש מתנגדי נתניהו שאלו האם הם תומכים או לא תומכים בהקמת ממשלה בהשתתפות או בתמיכת הרשימה המשותפת, במידה והקמת הממשלה תהיה תלויה בכך? המשיבים די חלוקים בעמדתם בנושא, אך רובם תומכים בכך: 49% בסך הכל תומכים ו-43% השיבו שהם בסך הכל לא תומכים.

שאלה מסקרנת שהופנה לתומכי הגושים השונים היא האם יש בכוונתם להצביע בבחירות לכנסת, כלומר האם הם בטוחים או חושבים שאכן יילכו להצביע ביום הבחירות ב-23 במרץ – ומהנתונים עולה שהימין סוגר פער היסטורי בכוונתו להצביע, בהשוואה למרכז-שמאל. בקרב גוש הימין-חרדים, 72% השיבו שהם בטוחים או חושבים שיצביעו – ובקרב הגוש שמתנגד לנתניהו, 73% השיבו שהם בטוחים או חושבים שיצביעו. בקרב מצביעי ימינה – 65% אמרו שהם בטוחים או חושבים שיצביעו – ו-61% מתומכי המפלגות הערביות השיבו כך.

כשבוחנים את כוונת ההצבעה בבחירות לפי חלוקה למפלגות, עולה ש-82% מתומכי מרצ מתכוונים לבוא להצביע, 72% מתומכי יש עתיד, 78% מתומכי הציונות הדתית וכחול לבן, 75% ממי שמתכוונים להצביע למפלגת העבודה ויהדות התורה, 72% ממצביעי הליכוד ו-70% ממי שמתכוון להצביע לש"ס.

המפלגות שבתחתית הרשימה כשבוחנים את כוונת ההצבעה של תומכיהן: 69% לרע"מ, 66% לתקווה חדשה של סער, 65% לימינה של בנט, 60% לרשימה משותפת ורק 59% מקרב מי שאמר שיצביע לישראל ביתנו בטוח או חושב שיבוא להצביע.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים