שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "המצב איום ונורא – שיא מפוקפק של חולים"
בדרך לקריסה?
האם משבר הקורונה כל כך חמור? בשידור מיוחד שנערך הערב ברדיו קול ברמה רואיינו האנשים שנמצאים בחזית המאבק עם המלחמה בקורונה שענו על השאלות הקשות
צוות קורונה | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

האם משבר הקורונה כל כך חמור? והאם ישראל בדרך לקריסה? בשידור מיוחד שנערך הערב ברדיו קול ברמה רואיינו האנשים שנמצאים בחזית המאבק עם המלחמה בקורונה והנתונים מלחיצים. מהריאיון עולה מצב של בתי חולים קורסים וכמות גדולי של נפטרים.

מנהל המרכז הרפואי פדה-פוריה ד"ר ארז און: "הגענו לשיא מפוקפק של הכי הרבה חולי קורונה מאז פרוץ הנגיף, פתחנו מחלקה נוספת. יש אצלנו כמויות של חולים. אנחנו מטפלים רק בחולים קשים, מי שלא חייב משוחרר לטיפול ביתי".

ד"ר אורלי גרינפלד, מנהלת רפואית במטה ההסברה של משרד הבריאות: "אנחנו רואים עלייה בנפטרים, ביממה האחרונה נפטרו 120 חולים מקורונה. עכשיו רואים את ההשלכות של שיא ההדבקה מלפני כמה ימים בתחלואה הקשה והתמותה".

משה שמעון, מנכ"ל חברה קדישא 'קהילת ירושלים': "המצב איום ונורא. בתקופה האחרונה המצב הוא קטסטרופה. אנחנו מדברים בינואר על עלייה של 50% במספר נפטרי הקורונה".

הרב אברהם מנלה, יו"ר פורום חברות קדישא וראש ח"ק בת"א: "יש עלייה מתמדת ומשמעותית בנפטרי הקורונה בשבועות האחרונים, בטווח גיל רחב. לא רק מבוגרים עם מחלות רקע, גם צעירים, טיפלנו גם בילדים שנפטרו מהנגיף".

יעקב שילר, מתנדב זק"א תל אביב: "המצב בשבועיים האחרונים מאוד החריף. נרתמנו לסייע לחברה קדישא בגלל העומס. אנחנו עובדים ברצף יום ולילה לטפל בנפטרי קורונה. המקפיאים של הגופות מלאים עד אפס מקום, יש נפטרים שנשארים בחוץ".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים