שיתוף
תגובות
חדשות » המרכז למקומות קדושים זכו בניהול גם השנה
למרות האסון
צעד תמוהה : עמותת "המרכז הארצי למקומות הקדושים" שניהלה את אירועי מירון בעת האסון המחריד, תנהל את ההילולא גם השנה. זעם בקרב משפחות הנספים
האירוע הקשה במירון | צילום: דוברות איחוד הצלה

במשרד הדתות הוחלט על צעד שנוי במחלוקת שגורם לזעם בקרב משפחות הנספים באסון הכבד. לפי ההחלטה, העמותה שניהלה את אירועי מירון בעת האסון תמשיך לנהל אותם גם השנה אחרי שזכתה בפטור ממכרז.

עמותת "המרכז הארצי למקומות הקדושים" שניהלה בשנת 2021 את אירוע הילולת הרשב"י בהר מירון במהלכו אירע האסון המזעזע בו נהרגו 45 בני אדם, זכתה בפטור ממכרז, והיא תנהל גם השנה את אירועי הילולת ל"ג בעומר 2022.

מהפרסומים נודע כי העמותה קיבלה לידיה את הניהול גם השנה, בעקבות בקשה שהגיש המשרד לשירותי דת, כך עולה מההודעה שפורסמה אמש (יום ב') על ידי מינהל הרכש הממשלתי שאף נימק את החלטתו לאפשר זאת – "מטעמי חיסכון ויעילות".

ישראל דיסקינד אחיו של שמחה בונים ז"ל, הצעיר שנהרג באסון אמר כי מדובר בהחלטה הזויה: "ההחלטה הזו יריקה בפרצוף של משפחות ההרוגים, החלטה שערורייתית והזויה, כך לא מונעים את האסון הבא".

כזכור, בתחילת החודש פורסם כי ההילולא השנה במירון תתקיים תחת כללים קפדניים והדוקים במיוחד, ותוגבל לכמות של לא יותר מ 20,000 מבקרים בכל רגע נתון. במהלך 24 השעות של ההילולא לא יעלה מספרם של כל המבקרים ליותר מ 100,000 בני אדם.

האירועים ינוהלו על ידי פרוייקטור מיוחד שמונה עבור המטרה על ידי השר לשירותי דת, סא"ל (במיל') צביקי טסלר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים