שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "המשבר מאיים לפורר את האמון בשלטון"
ריבלין טוען
הנשיא: "המשבר הפוליטי המתמשך לא רק מחזק קולות שמבקשים להוציא קבוצות שלמות מן הכלל הישראלי, אלא גם מאיים לפורר את האמון של העם בשיטה הדמוקרטית"
ריבלין בכנס אגף המודיעין | צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
צילום: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין חתם בדבריו היום את כנס הפיקוד הבכיר של אגף המודיעין שהתקיים תחת הכותרת "צבא העם", בהובלת ראש אמ"ן אלוף תמיר הימן.

בדבריו למפקדים אמר הנשיא: ״חוסן לאומי כרוך לבלי התר ביכולתו של עם לנסח לעצמו את מטרות העל המשותפות, ולפעול להגשמתן. למודל צבא העם שלנו היה ועודנו תפקיד חשוב, מכריע, בביסוס העיקרון הזה, עקרון השותפות כבסיס לחוסן לאומי. צבא שלצד ההגנה מפני איומים חיצוניים, שומר על החברה הישראלית, בהתאם לדוקטרינת הממלכתיות של בן גוריון, מפני התפוררות קשרי השותפות ביננו, מבפנים".

הנשיא התייחס לחשיבותו של עקרון השותפות בצל משבר הקורונה ולצורך בהתגייסות הלאומית למען הדיפת הנגיף ואמר: ״המשבר הפוליטי המתמשך לא רק מחזק קולות שמבקשים להוציא קבוצות שלמות מן הכלל הישראלי, אלא גם מאיים לפורר את האמון של העם במוסדות השלטון, בשיטה הדמוקרטית, וביכולת שלנו להתווכח, להעביר ביקורת, אך לבסוף גם להתפשר, להסכים, לבנות והוביל את מדינת ישראל, היהודית והדמוקרטית, ביחד".

הנשיא התייחס לחלקו של צה״ל בחיזוק הממלכתיות ואמר: ״מכובדי המפקדים, בכירי אגף המודיעין של צה"ל – אתם אמונים על אספקת תמונת מודיעין מקצועית ומדויקת שתאפשר למדינת ישראל לשמור על בטחונה. אבל ברגע ההיסטורי הזה, מוטלת עליכם אחריות נוספת שחשיבותה לשמירה על חוסן הלאומי שלנו היא, כאמור, בלתי מבוטלת. בכל מתווה שלא יתקבל בעתיד בנוגע לגיוס ולשירות הלאומי אזרחי, ואני תקווה שלאחר הבחירות אכן יתקבל מתווה כזה, מתוך שיח מבוסס דיאלוג והקשבה, מכל הצדדים, לצה"ל חייב להיות חלק משמעותי בביצור יחסי השותפות בין הקבוצות והמגזרים בחברה הישראלית. זוהי, כאמור, שאלה דחופה של חוסן לאומי".

הנשיא פנה אל המפקדים, התייחס להרכב היחידות באמ״ן ובצה״ל בכלל ושאל: ״עד כמה היחידות שלכם, יקירי המפקדים, מאופיינות בגיוון? עד כמה ההרכב האנושי שלהן מייצג את הרכב האוכלוסייה בישראל? עד כמה הן מותאמות וערוכות לשילוב של אוכלוסיות חדשות, וכיצד הן פועלות כדי לקדם שילוב כזה? השאלות הללו צריכות להעסיק אתכם, במיוחד בהתחשב בעובדה שבוגרי היחידות המובחרות שלכם זוכים בכלים ובמוניטין שמשמשים להם ככרטיס כניסה לשוק העבודה ולחיים האזרחיים בישראל".

"יקירי, בעידן פוסט-כור-ההיתוך עלינו לעמוד על משמר השותפות. על משמר הממלכתיות. על משמר הקשרים העדינים ששומרים עלינו יחד, מלוכדים וחזקים. "רק כך" קמה מדינת ישראל, ו"רק כך" נשמור על חוסנה הלאומי".

בנוסף, התייחס הנשיא לאפשרות השינוי במודל השירות בצה״ל לשירות דיפרנציאלי והעלה את השאלה האם מודל שכזה ישים היום. ״חשוב מאוד להבטיח ששירות דיפרנציאלי לא יצור מצב בו נפגע ברוח של צה״ל כצבא העם או במוטיבציה של המתנדבים וההולכים לפני המחנה,״ אמר הנשיא.

ראש אמ״ן, אלוף תמיר הימן הודה לנשיא על דבריו ואמר: ״יש לנו כמפקדים מחויבות אישית לעיסוק בסוגיות חברתיות של צבא העם, ולאתגר את עצמנו בעניין זה. נכון שנמשיך לפעול לקדם שילוב אוכלוסיות מוחלשות בתוך אגף המודיעין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים