שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » המשגיח הגאון רבי אהרון חדש זצ"ל
תּוֹרָה תּוֹרָה חִגְרִי שָׂק
העמיד דורות של תלמידי חכמים לאלפים ולרבבות בכהונתו במשך למעלה מיובל שנים כמשגיח בישיבת מיר. מסע ההלוויה ייצא בשעה 12:00 מהיכל ישיבת מיר בירושלים להר המנוחות
המשגיח ר' אהרן חדש זצ"ל | צילום: ארכיון ישיבת מיר

סמוך לשעה 03:00 לפנות בוקר השיב את נשמתו ליוצרה לקול בכי ונהי של אלפים ורבבות תלמידים, המשגיח הגאון רבי אהרון חדש זצ"ל, לאחר למעלה מיובל שנות הרבצת תורה לעדרים והעמדת דורות של רבבות אלפי תלמידים המפארים את כותל המזרח של עולם הישיבות.

המשגיח זצ"ל שהיה נערץ על תלמידיו ומכריו כיהן במשך 55 שנים כמשגיח בישיבת מיר לאחר שבשנת תשכ"ה מונה למלא את החלל שנפער עם הסתלקות חמיו המשגיח הגאון רבי חיים זאב פינקל זצ"ל והיה לממלא מקומו.

בוגרי הישיבה מספרים כי דרכו הייחודית של המשגיח והארת פניו לכל אחד, הם שהפכו אותו מושא להערצה בקרב התלמידים ובכך גברה השפעתו עליהם והצליח לחולל נצורות. בשעות 'בין הסדרים' ולעיתים בזמנים אחרים, נהג להסתובב בין התלמידים שמלאו את כותלי הישיבה ואת הבניינים הסובבים לה, כשהוא מרעיף עליהם טללי אהבה והערכה רבה על מסירות נפשם להגות בתורה ונוטע בהם את חשקתה.

אחד הדברים עליהם נהג המשגיח להקפיד עם תלמידיו היה ההתייצבות בתפילת שחרית בהיכל הישיבה, הוא אף התנה בכך את קבלת המיטה בפנימייה. יצוין כי המשגיח שהוא בעצמו הקפיד על כל בכל מאודו נהג להופיע לתפילת שחרית בהיכל הישיבה גם בימי חוליו הקשים כאשר נזקק לסיוע ומלווה.

תלמידיו מספרים, כי היחס האישי והעידוד שהעניק לכל תלמיד ותלמיד באו לידי ביטוי בין היתר בעובדה שהצליח לזכור את שמותיהם של תלמידיו הרבים כולל פרטים נוספים הקשורים בהם גם כאשר מספר תלמידיו הכפיל ואף יותר משילש את עצמו. ניכר היה שכל בחור עבורו הוא עולם ומלואו.

בשנים האחרונות נחלש ונזקק לתמיכה רפואית. לפני כחודש וחצי בשל קשיי נשימה אושפז המשגיח בבית החולים שם אובחן כחיובי לנגיף הקורונה, כאשר לאחר הידרדרות במצבו נאלצו הרופאים להרדימו ולהנשימו.

ביממה האחרונה נרשמה הידרדרות במצבו והמוני תלמידיו יחד עם כל בית ישראל העתירו בתפילות רבים לרפואתו השלימה, אך אמש לאחר חצות הלילה נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש, וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'.

מסע הלווייתו תצא בשעה 11:00 מהיכל ישיבת מיר בירושלים שם יספידוהו גיסיו המשגיח הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, הגרא"י פינקל ראש ישיבת מיר, המשגיח הגאון רבי בנימין פינקל ורבנים נוספים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים