שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » המשוואה החדשה: שקט לא ייענה בשקט
האלוף צ'ייני
מכל מה שעומד על הפרק נצטרך להגיע להפסקת אש חד-צדדית מבלי שתהא הסדרה ברורה. לא נוכל לקבל את דרישות חמאס למעורבות כלשהי ביו"ש ובירושלים
אליעזר (צ'ייני) מרום | צילום: ויקיפדיה

מפקד חיל הים לשעבר אלוף (מיל') אליעזר (צ'ייני) מרום כותב בטורו מיוחד לישראל היום כי "המערכה הנוכחית החלה בהפתעה מוחלטת. לא רק בעצם ירי הרקטות על ירושלים, אלא ביכולתו של חמאס להבעיר זירות נוספות".

"האירועים בפנים הארץ העצימו את ההפתעה והמשטרה נתפסה לא מוכנה, ולשמחתנו באיו"ש יש לאבו מאזן אינטרס לשמור על השקט כדי לא לתת לחמאס הישג. אגב, זו הזדמנות למדינת ישראל לחזק את הקשר עם אבו מאזן, ובכך להחליש את החמאס".

עוד כתב צ'ייני: "צה"ל התעשת אחרי כ-48 שעות, והחל לפעול על פי תוכנית סדורה שהוכחה כיעילה מאוד. מדובר בתוכנית שבנויה בעיקרה על תקיפות מהאוויר שבסופו של דבר פוגעת קשה בחמאס, בתשתיות שלו שכוללות יכולות ייצור, מערך התת-קרקע, התשתית הימית, מצבורי רקטות, מפקדות, בורות שיגור ועוד".

"צריך לפרגן לצה"ל, ובראשו לרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, על תכנון מפורט וניהול מערכה מצוין. צה"ל הצליח פחות בפגיעה בפעילים, לאו דווקא הבכירים, וזה כנראה החיסרון של תקיפות מהאוויר בלבד (מספר המחבלים ההרוגים בצד השני הוא פרמטר חשוב בתודעת הכישלון של מנהיגות האויב, ואין זה משנה מיהו) ובנוסף פגיעה במשגרים, שלדעתי, גם בצה"ל יודו שההישג כאן אינו מספק. זו יכולת שנידרש לשפר בעתיד".

בנוסף מציין מפקד חיל הים שלעבר כי "בהיבט ההגנה יש לצה"ל הצלחה פנומנלית בעיניי. קודם כל כיפת ברזל, וכאן כדאי להזכיר את האיש שהוביל את הפיתוח – ד"ר דני גולד, ידידי, שראוי לנצל את ההזדמנות ולומר לו תודה".

"החומה התת-קרקעית שבלמה את המנהור ההתקפי של חמאס היא הישג נוסף חשוב מאוד. בעצם, בתהליך סדור, שללנו מחמאס את שתי היכולות האסטרטגיות שלו: הרקטות והמנהרות ההתקפיות – הישג עצום. בנוסף, נטרול יכולתו של חמאס להוציא לפועל פעילות קומנדו ימי ופעילות של אמצעים תת-מימיים אוטונומיים בפעילות פנטסטית של חיל הים, בעצם נטלו מידי חמאס את יכולותיו ההתקפיות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים