שיתוף
תגובות
דעות » המשותף בין גן חיות לעיצוב הבית
דירה בתחפושת
מכוערת או יפה? גדולה או קטנה? חשוכה או מוארת? הייתכן שאותה דירה יכולה להיות בעלת קווי מתאר כעורים אך בפועל להיות כלילת יופי. המעצב יוסי לוי מפרט
עיצוב: יוסי לוי | צילום: איציק אבוחצירא

"שחורה אני ונאווה בנות ירושלים כאהלי קדר כיריעות שלמה". [שיר השירים]

הכיצד יתכן שמצד אחד היא שחורה ומצד שני היא נאווה? אהל של קדרים מאובק ומרושל ומצד שני יריעות של חצר הבית של שלמה המלך? בשביל להבין את זה אספר לכם סיפור קצר.

היה גן חיות שהאריה והלביאה נפטרו לבית עולמם. ומשכך מנהל הגן הצטער שדבר זה יוביל לירידה בכמות הלקוחות ובמידת העניין בגן החיות. ואז עלה במוחו רעיון מבריק, הוא שכר את שירותם של 2 אנשים מאחד ביקש ללבוש תחפושת של אריה ולשאוג ומהשני דרש ללבוש את מדי הלביאה ולנהום.

הכל זרם על מי מנוחות כחודש ימים. עד שיום אחד דפק על דלתות המנהל איש נרגז וטען: אתם עובדים עלינו! האריה והלביאה הינם אנשים כמונו, אך מחופשים! המנהל לא נבהל ושאל אותו מנין לך? ומיד ענה לו האיש: שמעתי את האריה שואל את הלביאה מתי נסגר היום גן החיות? והלביאה היסתה אותו באומרה: ששש יש כאן עדיין מבקרים. המנהל אמר לו, תקשיב ידידי, הם אולי אמרו איזה משפט אחד, אבל כל היום כולו, הם שואגים והרי לך שהן חיות.

והנמשל ברור לכל, מספיק משפט אחד שבעל חיים יגיד כדי שייחשב אדם. בדומה לכך אנו נוהגים להתחפש ביום הפורים. והמטרה בכך לבטא, הננו באמת קרובים אליך אבא שבשמיים! ביום זה אנחנו מראים לו את שאיפותינו האמתיות ובכך בעצם אומרים שכל השנה כאשר אנו עושים חטאים, אנחנו בעצם מחופשים אבל בעצם באני האמיתי שלנו אנחנו עם השם יתברך.

אז אחרי שהבנו את זה, אפשר לגשת למלאכה ולתת מעט אור על השאלה שפתחתי בה. כיצד מצליחים לחפש את הדירה ובכך מצליחים לשנות ללא היכר נתוני שטח קיימים!

א. לעתים אני נתקל בחללים ציבוריים מאוד צרים. ומשכך הם מרגישים חנוקים ולא נעימים לשהייה ובטח שלא מרשימים. אם נדע כיצד להדגיש קווי מתאר מסוימים למשל את קווי האורך שלהם ובכך להשיג משיכה של העין לקו האורך שהינו משמעותי ומרשים נוכל להשיג תוצאה מיוחדת שתרחיב את החלל ותיתן לנו להרגיש שאנו נמצאים בגדול ומרווח הרבה יותר מכפי שהוא באמת.

עיצוב: יוסי לוי | צילום: איציק אבוחצירא | צילום: איציק אבוחצירא

ב. דירה שאינה מוארת באור טבעי ומרגישה חשוכה מעצם היותה כזאת. ככל שנרבה במקורות תאורה החלל ירגיש גדול ומרווח יותר. והשהייה בו תהיה נעימה וכיפית. תאורה מסוגים שונים היא מבורכת כגון תאורה גלויה, תאורה נסתרת בניתוקים מסוימים בתקרה. וכן הוספת תאורה מהקיר ולא רק מהתקרה תיתן תחושה נעימה טובה ומרווחת.

ג. בחללים קטנים של חדרי רחצה יש שני חוקים שאני מקפיד לשמור עליהם. א. לא לחשוב שבגלל שהחלל קטן יש לבחור אריחים קטנים אלא בדיוק הפוך! אריחים גדולים תמיד יתנו למקום להרגיש גדול ומרווח. ועוד דבר חשוב לרצף את הרצפה בחלל הרטוב באותו אריח בדיוק כמו הקירות רק שכאן הוא יהיה נגד החלקה. דבר זה נותן תחושת מרחב וזרימה. העין שצופה בקיר ממשיכה אל הרצפה וכן להיפך ונוצר חלל יותר גדול ושמרגישים בו הרמוניה טובה.

ד. קירות הם לא מוצר צריכה בסיסי! זאת אומרת יש בלא מעט דירות, קירות במיקומים שניתן לוותר עליהם. ובמקומם ניתן לעשות משרבייה [אלמנט מברזל או נגרות מחורץ לפי דוגמא] או רהיט דו כיווני מאוורר ופתוח חלקית כך שמצד אחד מהווה חציצה אך מצד שני החלל אינו חסום ומאפשר חדירת אור ואוויר ששניהם חשובים עד מאוד להרגשה של חלל גדול ונעים.

אז שיהיה לכולנו פורים שמח! ואל תשכחו! כל דירה יכולה להיות מחופשת למשהו הרבה יותר טוב מכפי שהיא היום. הכל תלוי רק בתכנון ובעיצוב הנכון והמדויק על מנת לקבל תוצאה מקסימלית.

יוסי לוי הוא מעצב פנים המתמחה בתכנון ועיצוב בתי מגורים ודירות יוקרה, חללי תצוגה ומשרדים בארץ ובעולם – האתר של יוסי לוי

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים