שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "לא עברו הרבה חרדים מיהדו"ת לסמוטריץ'"
יוסטמן ל'בחזית'
נציג יהדות התורה בוועדת הבחירות ל'בחזית': "אנחנו קוראים לציבור להיכנס לאתר ועדת הבחירות ולעקוב אחר הקלפיות באזור מגוריהם ולעדכן אותנו על נתונים מחשידים"
קלפי | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

הליך פרסום תוצאות הבחירות נמשך גם בשעות אלו, כאשר הקולות של המעטפות הכפולות כבר נספרו, אך נותרו עשרות אלפי קולות להזנה במחשבי ועדת הבחירות המרכזית. הבוקר נרשמה תזוזה פנים גושית בתוך מחנה השמאל כאשר מרצ גדלה במנדט על חשבון רע"ם, אך לפי שעה גוש נתניהו עומד על 59 מנדטים.

חבר ועדת הבחירות המרכזית עו"ד אברהם יוסטמן מעריך בראיון ל'בחזית' כי הרשימה המשותפת תרד ל-5 מנדטים והליכוד תעלה ל-31, מה שיעניק לגוש הימין עם בנט בלוק חוסם של 60 חברי כנסת. "לקראת סיום ספירת המעטפות הכפולות אנחנו צופים שינוי נוסף במפת המנדטים כשהפעם מדובר יהיה במעבר בין גושי, שעתיד לסיים את מערכת הבחירות עם 60-60".

"אין ספק שמבחינת נתניהו מדובר בתרחיש האופטימלי והרע במיעוטו", הוא מציין. "אנו מנסים להבין את הרציונל שברמת הסיכוי לעדכון בין גושי נוסף שינציח שוויון בין הגושים ללא יתרון לאחד מהם בשעה שמרבית הקולות כבר נספרו בשילוב ההנחה כי 'מה שלא קרה עד עכשיו, גם לא יקרה מעכשיו", מסביר לנו יוסטמן את שיטת ספירת קולות המעטפות הכפולות בה חלוקת המנדטים שונה מהספירה הכללית.

"על כל 2 קולות שהליכוד מקבל בספירת המעטפות הכפולות, המפלגות הערביות מקבלות קול אחד בלבד. נניח שלליכוד יש 30 ח"כים כאשר עד עכשיו נגיד הם קיבלו 70,000 קולות בכפולים, שבחלוקה ל-30, זה יוצא קולות לכל ח"כ, 2,250 קולות לכל ח"כ, אם נהיה נדיבים נגיד שיש למשותפת 6 ח"כים, אז בכפולים הם קיבלו על כל אחד 1,160 קולות, זה אומר שהמקדם שלהם שלילי".

יוסטמן מכחיש את השמועות שרווחו בשעות הבוקר על כך שהמנדט ה-9 של ש"ס התנדנד ועמד בסיכון, "הוא אמנם לרגעים היה פריך אבל מהר מאוד זה התייצב, בדיוק כמו המנדט השביעי והקשיח של יהדות התורה". לגבי הסיכוי שהסכם העודפים בין בנט לסער יתרום מנדט נוסף לגוש נתניהו הוא אומר, "זה נשאר כך, זה כבר לא ישתנה, שניהם מבוססים".

אנחנו מנסים להבין האם נתוני ההצבעה בריכוזים החרדים אכן מוכיחים שהיתה הצבעה מסיבית לסמוטריץ' לצד אחוזי הצבעה נמוכים יותר מבעבר, לדברי יוסטמן הנתונים אינם חד משמעיים בענין אבל ברור שלא היה סחף לכיוון סמוטריץ, "ש"ס איבדה בין 30 ל-40 אלף קולות כאשר יהדות התורה אבדה הפעם בין 20 ל-25 אלף קול".

"כבר בטוח שאין מדובר בחרדים שהלכו לסמוטריץ, שכן אמנם חלק נשארו בבית אך מצד שני אנחנו מזהים לפי הפילוחים כי חלק מאלו שהצביעו לסמוטריץ' הם חרדים שבפעמים הקודמות הצביעו לליכוד ולא ליהדות התורה, אז מבחינתנו זה לא משנה אם הם עברו מהליכוד לציונות הדתית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים