שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » המשטרה בעד לאשר את מצעד הדגלים
במתווה מתואם
מסתמן: מסלול המצעד ישתנה – אך בן גביר יצעד ברובע המוסלמי. אשכנזי הזהיר ממצעד הדגלים: "יש רגישות בינלאומית ואזורית". גורם ביטחוני: "המצב נפיץ"
תגיות:
ריקוד הדגלים בכותל | צילום: דוברות המשטרה

בתום דיון ממושך החליט מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי להמליץ לדרג המדיני לאשר את קיומו של מצעד הדגלים המתוכנן בירושלים במועד ובמתווה שיתואם בין המארגנים למשטרה. ההמלצה תועבר לדרג המדיני.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל מזה תקופה ארוכה פרוסה במספר רב של משימות וזירות בכל רחבי הארץ, לאור אתגרים מבצעיים. נוכח הערכת מצב מבצעית ומודיעינית, כפי שהוצגה, יאושר המצעד במועד ובמתווה שיתואם עם משטרת ישראל בתקופה הקרובה. המלצה זו תועבר לדרג המדיני".

ב'חדשות 12' דווח כי בצמרת המשטרה יש תמימות דעים בדבר הצורך לשנות את מסלול הצעדה המתוכננת, כך שלא יעבור דרך הרובע המוסלמי, וכן לא דרך שער שכם. על הפרק תיבחן גם האפשרות להעביר את כל צעדת הדגלים המתכוננת למערב העיר.

יו"ר עוצמה יהודה ח"כ איתמר בן גביר כבר הצהיר, כי הוא החליט שהוא ועוזריו יצעדו ביום חמישי עם דגלים בידיהם ברחובות העיר העתיקה, כולל ברובע המוסלמי – גם אם המסלול לא יאושר. כמה חברי כנסת נוספים מהציונות הדתית ומהליכוד צפויים להצטרף אליו.

ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "אם המשטרה לא תאפשר את ריקוד הדגלים, בכוונתי להפעיל את חסינותי ולצעוד בשמחה עם דגלים". בן גביר הוסיף: "לא ייתכן כי ממשלת ישראל תיכנע לחמאס והוא זה שיכתיב את סדר היום. זכותו של כל יהודי לצעוד ברחבי ירושלים ובדיוק בשל כך נבחרתי לכנסת, כדי לשמור על זכותו של העם היהודי בארץ ישראל.

ב'כאן חדשות' דווח כי במערכת הביטחון ממשיכים בכוננות ודריכות מחשש להסלמה בשל אירועי השבוע הקרובים, ביניהם צעדת הדגלים. גורם ביטחוני אמר כי המצב נפיץ וכל הגורמים מודעים לרגישות ולנפיצות בשטח.

"במיוחד כאשר מדובר בירושלים, כל אירוע חריג יכול להבעיר את השטח ולהביא להסלמה גם בשטחים וגם ברצועת עזה ולכן נידרשת אחריות, רגישות, שכל ישר וקבלת החלטות ללא מעורבות פוליטית, הסביר הגורם", הסביר. לפי גורם צבאי בכיר, צה"ל ממשיך בכוננות ובדריכות בגזרת עזה, שלדבריו "עדיין לא נירגעה ולא התייצבה באופן מלא".

במקביל פנה שר החוץ גבי אשכנזי במכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו וקרא לו למנוע את קיום המצעד. "אני מבקש לשוב ולהדגיש את הרגישות האזורית והבינלאומית בנושא בימים אלו, והצורך למנוע הידרדרות והסלמה. לאור זאת, הנני מצטרף לעמדת שר הביטחון וקורא לדחות את מצעד הדגלים המתוכנן ליום חמישי הקרוב", כתב לנתניהו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים