שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » המשטרה הסירה את המחסומים בשער שכם
כניעה לטרור
בתום היערכות ביטחונית ושיח עם מנהיגים מקומיים החליט מפכ"ל המשטרה שבתאי להסיר את הגדרות מהטריבונה בשער שכם. בן גביר: "התקפלות שתעלה לנו בדם"
תגיות:
התפרעויות בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

בתום היערכות ביטחונית ושיח עם מנהיגים מקומיים החליט מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי להסיר את הגדרות שהוצבו בטריבונה בשער שכם. מאות צעירים ערבים שנמצאים במקום פתחו ב"חגיגות ניצחון" וקראו "בדם ואש נפדה את פלסטין".

הגדרות הוצבו בתחילת חודש רמדאן, ולטענת המתפרעים הערבים, הפרות הסדר בלילות האחרונים מתקיימות בשל חסימת מרחב השער בו הם נוהגים לשבת. מוקדם יותר היום הייתה פנייה של גורמים במזרח ירושלים למפכ"ל בעניין. גורם במשטרה שצוטט ב'כאן חדשות' אמר כי הרעיון מאחורי הסרת המחסומים הערב הוא לתת הזדמנות להרגעת ההתפרעויות.

ב'חדשות 12' דווח כי במשטרה מתכוונים לעקוב אחר המציאות שתיווצר באזור שער שכם ובמזרח העיר כולה בעקבות ההחלטה, ולבחון את המצב. בצמרת המשטרה מסבירים שבין השאר הכוונה הייתה להישמע גם להלכי רוח ולרחשי הציבור ובכך להמחיש שלא ייחסך שום צעד אפשרי כדי להחזיר את הרגיעה לירושלים ולמקומות האחרים שאליהם התרחבה ההסלמה.

גורם בכיר במשטרה שצוטט ב'וואלה' מתח ביקורת חריפה על ההתנהלות במתחם ואמר כי "לא הייתה היערכות מודיעינית לכל האירוע הזה כמו שצריך. כל רגע מקבלים פקודה אחרת, אין מדיניות אחידה, היה אפשר לבלום את ההידרדרות כבר בשבוע שעבר. לא הביאו מספיק כוחות לשטח".

בכירים במשטרה שצוטטו ב'הארץ' יצאו נגד החלטת המפכ"ל על הסרת הגדרות בשער שכם: "זו פגיעה בריבונות בי-ם ומעיד על חוסר ניסיון של המפכ"ל ומפקד המחוז. המסר שמועבר לצעירים אחרי לילות של התפרעויות אלימות נגד שוטרים הוא שבכח אפשר לשנות החלטות".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב על ההחלטה: "יותר מידי פעמים מדינת ישראל משדרת חולשה, נכנעת לטרור ולאלימות ולוקה כפליים. מי שבורח מהטרור, הטרור רודף אחריו. אלו חוקי המשחק במזרח התיכון. יש לגדוע את ההתפרעויות הערביות בירושלים ולמצות את הדין בחומרה המירבית עם המפגעים ולא להיכנע לדרישותיהם ובכך לשחוק את ההרתעה הישראלית ולהעביר מסר של חולשה לאויבינו מסביב".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ בן גביר מסר כי "החלטת מפכ"ל המשטרה לאפשר לפורעים בשער שכם ניצחון בהסרת הגדרות היא התקפלות מבישה ופגיעה קשה בריבונות הישראלית. ידע כל פורע חוק כי מדינת ישראל מתרפסת ונכנעת אם יבצע מעשי לינץ ביהודים. ממשלת ישראל ומשטרת ירושלים נכנעו הערב לאלימות והתקפלו – ההתקפלות הזאת עוד תעלה לנו בדם רב".

ח"כ אחמד טיבי שהגיע הערב לשער שכם מסר כי "הממשלה נכנעה לעמידה האיתנה של הצעירים הירושלמים בני המקום והסירה את הגדרות מבאב אל-עמוד (שער שכם). לא הממשלה, לא המשטרה ולא הפלנגות חדורי השנאה כמו ארגון להבה היודונאצים יכולים לשנות כהוא זה את הרגשת השייכות הלאומית והדתית למקום הזה. אלאקצא הינו מקום תפילה למוסלמים נקודה, כמו שכל מלימטר בשיח׳ ג׳ראח שייך לתושבי שיח׳ ג׳ראח וכך בכל ירושלים המזרחית".

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, הוסיף: "זוהי לא הפעם הראשונה בה המשטרה והממשלה פועלות באלימות, אחר כך מנסות לטייח – ולבסוף נתפסות בשקרים. טוב שהסירו את המחסומים בשער שכם שלא עשו דבר מלבד לזרוע אלימות ושנאה. את המחיר שילמו תושבי מזרח ירושלים, שימשיכו להאבק בדיכוי ובאפליה של מדיניות הכיבוש".

ח"כ עופר כסיף על הסרת הגדרות בשער שכם כתב: "כמו בסאגת המגנומטרים, ההתנכלות המשטרתית לפלסטינים בשער שכם נועדה לייצר פרובוקציה ואלימות. טוב שיוסרו הגדרות, אך חשוב מכך כי רה"מ ושר הבט"פ שהובילו בכוונה לשפיכות דמים יעמדו לדין על פשעיהם".

מוקדם יותר היום, הסניף של ארגון הטרור חמאס בירושלים קרא לגבש הנהגה מסודרת לעימותים עם כוחות הביטחון במזרח ירושלים. בהודעה נכתב גם כי על הפלסטינים ביהודה ושומרון, במזרח ירושלים ובישראל להגיע למסגד אל-אקצא או להתאסף במחסומים הצבאיים בדרך אליה. במקביל, קראו בחמאס לארגוני הטרור בעזה להיערך עם טילים ולכוונם לעבר יעדים בישראל.

הלילה, 17 בני אדם נעצרו ושמונה נפצעו קל במהלך העימותים שאירעו בירושלים בין יהודים לערבים. העצורים נלקחו לחקירה בחשד לתקיפות שוטרים, יידוי אבנים, ירי זיקוקין והשלכת בקבוקי תבערה. לפי דיווחים פלסטיניים, הפצועים נפגעו קל כתוצאה משימוש המשטרה באמצעים לפיזור הפגנות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים