שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » המשטרה הציע לחסום חלק מהאינטרנט
פרעות הערבים
דיווח: נתניהו הסכים להצעת המשטרה ומערכת הביטחון לחסימת הרשתות החברתיות. בכיר במשרד המשפטים התנגד והוריד מסדר היום את ההצעה
הסטירה ברכבת הקלה | צילום: מתוך טיקטוק

המשטרה ומערכת הביטחון הציעו לחסום את הרשתות החברתיות בישראל בעיצומו של "שומר החומות" וההתפרעויות הערבים – כך נחשף ב'וואלה'. על פי הדיווח, ראש הממשלה בנימין נתניהו תמך בהצעה שהונחה בפניו במהלך דיון ביטחוני בשיאו של המבצע, ואילו גורם בכיר ממשרד המשפטים דחה אותה על הסף באותו הדיון, והורידה מסדר היום.

"זה בא מתוך הבנה שהרשתות החברתיות 'הלהיטו' את מה שקורה בארץ", הסביר גורם המעורה בפרטים מה עמד מאחורי ההחלטה להניח את ההצעה בפני הדרג המדיני והמשפטי. "לא מעט מההתפרעויות היו על רקע קריאות והתארגנויות דרך פייסבוק וסרטוני טיקטוק ששילהבו עוד יותר את האווירה ונתנו השראה לאותם פורעים".

על פי הדיווח של לירן לוי, אותו גורם אמר כי היה מתוכנן להשבית לחלוטין את הרשתות החברתיות בישראל – בהן פייסבוק, טיקטוק ואינסטגרם – כך שלא תהיה כל גישה אליהן. חסימה של רשתות חברתיות מעולם לא התקיימה בישראל, ונחשבת לצעד חריג ביותר שלא מתקיים במדינות דמוקרטיות.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "בניגוד גמור לנטען, ראש הממשלה לא אישר לחסום את אינסטגרם ופייסבוק בישראל. ראש הממשלה ביקש לבחון דרכים להתמודד עם תופעת סרטוני ההסתה בטיקטוק, שלפי גורמי המשטרה והביטחון תרמה להתפשטות האלימות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים