שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נעשה שימוש נרחב בתוכנת ריגול נגד מקורבי נתניהו
פרשיית NSO
הערב נחשפו ממצאים שמחזקים את האשמות כלפי המשטרה בשימוש בתוכנות ריגול שונות בנוגע לתיקי נתניהו ולסביבתו הקרובה
ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט | צילום: רובי קסטרו - פול

פרשיית NSO – האזנות סתר מסרבת לדעוך והערב נחשפו ממצאים שמחזקים את האשמות כלפי המשטרה בשימוש בתוכנות ריגול שונות בנוגע לתיקי נתניהו ולסביבתו הקרובה.

המשטרה עשתה שימוש בתכנת ריגול חודרנית לאחד המעורבים המרכזיים באחד התיקים המרכזיים מתיקיו של בנימין נתניהו. התוכן שנשאב מהטלפון כולל תמונות, מספרי טלפון, היסטוריית התכתבויות, אפליקציות שונות ועוד, הוצא ללא היתר וללא צו בית משפט. במשטרה טענו בפני גורמים שונים, בתגובה לגילוי החמור, שהפרשה נמצאת בבדיקה וכי החומר נשאר רק ביחידה הטכנולוגית ולא עבר הלאה ליחידה החוקרת או לגורמים במשרד המשפטים. כך ע"פ דיווח של אביעד גליקמן בחדשות 13.

בחדשות 12 דיווחו הערב כי בהקלטה שהגיעה לידי סנגוריו של העד שלמה פילבר נשמעים החוקרים מדברים בחדר החקירות לפני הכנסת העד פילבר לחדר על עניין האזנות. ההקלה הינה מתוכן החקירה, אך הסנגורים העבירו את ההקלטה 50 דק' אחורה לזמן שפילבר לא נכח בחדר.

חוקרת: "נכון, זה כאילו לא חוקי זה". חוקר: "כי ההצעה כדאית כאילו". חוקרת: "לשים את האפליקציה". חוקר: "גם החיפוש הוא לא… את כאילו, פה אנחנו חצי בחוץ חצי בפנים". חוקרת: "כן. זו פעם ראשונה שעושים כזה בתיק. אתה יודע, או צל"ש או צל"ש טר"ש".

ב-News1 נחשף כי המשטרה השתמשה בתוכנת פגסוס נגד שורה של גורמים מעורבים בחקירות פרשות נתניהו – נגד איל ההון ג'יימס פאקר, נגד יאיר נתניהו ונגד עוזריו של ראש הממשלה לשעבר נתניהו – עופר גולן ויונתן אוריך.

מהמשטרה נמסר לדיווח של חדשות 12 כי "אין לנו כוונה להתייחס לפרסומים שבהם מושמעים כביכול אנשי משטרה שאינם מזוהים ואין דרך לזהות אותם".

מהליכוד נמסר בתגובה – "רעידת אדמה: הערב נחשף שחוקרי המשטרה פרצו לטלפונים באופן לא חוקי כדי להפיל ראש ממשלה חזק מהימין".

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ בעקבות החשיפה על שימוש בתוכנות ריגול לא חוקיות בתיקי נתניהו: "הפרקליטות צריכה לקבל כבר הערב החלטה על סגירת תיקי נתניהו. הגיע הזמן לחשבון נפש של מערכת המשפט וניקוי אורוות במשטרת ישראל".

יו״ר עוצמה יהודית ח״כ איתמר בן גביר בעקבות חשיפה על שימוש המשטרה בתוכנות ריגול לא חוקיות בתיקי נתניהו: "אין מנוס מלפתוח בחקירה פלילית נגד המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך שהפר אמון, פעל במרמה וניסה לעשות הפיכה נגד רה"מ מכהן. אפנה עוד היום לפרקליט המדינה ואדרוש חקירה פלילית נגד המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים