שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "המשטרה נושאת באשמה לקטסטרופה בעירנו"
כנס חירום בב"ב
ישיבה משותפת של הח"כים מש"ס ויהדות התורה בעיריית ב"ב בעקבות התנהלות המשטרה בעיר: "לפני הכינוס נכנסתי למרן שר התורה, הוא ביקש לעצור את ההפגנות", אמר גפני
תגיות:
הכינוס בבני ברק | צילום: ישכר זלמנוביץ', קול ברמה

ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין בכינוס חירום בעירייה בהשתתפות ראשי המפלגות החרדיות: "אנו קוראים למשטרת ישראל ולשר הממונה להתעשת, להסיג את הכוחות ולהותיר להנהלת העיר את ניהולה. המשטרה נושאת באשמה לקטסטרופה המתחוללת בעירנו זה כמה ימים".

שר יעקב ליצמן בכינוס החירום בעיריית בני ברק בעקבות המצב בעיר: "אנחנו צריכים לבדוק מי נתן את ההוראה להשתמש בנשק חם. הוא לא יכול להמשיך בתפקידו במשטרת ישראל. השוטר שביצע ירי לא היה מאוים. אנחנו דורשים מישהו חיצוני, ולא מח"ש, שיבדוק את התנהלות המשטרה"

יו"ר דגל התורה משה גפני בכינוס החירום בעיריית בני ברק: "לפני הכינוס כאן נכנסתי למרן שר התורה, הוא ביקש ממני לומר שצריך לעצור את ההפגנות האלו וביקש להגיד לשוטרים להפסיק עם האלימות". עוד הוסיף: "בכירי המשטרה אמרו לי שהם רוצים להוריד את הלהבות. אני רוצה לראות שהיו מתנהגים כך ברמת אביב. לא יעלה על הדעת שמשטרת ישראל תסגור שכונה ולירות שם פצצות ורימוני רסס".

"אני רוצה לראות אם המשטרה הייתה מעיזה להעניש קולקטיבית את כל תושבי רמת אביב בגלל שהייתה הפרה בשכונה, אני מכיר את תושבי בני ברק, למעלה מ-210,000 תושבים, שומרי חוק וסדר, אין להם שום קשר למה שנעשה על ידי כמה בחורים צעירים שכבר הסגירו את עצמם למשטרה. שוחחתי עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ועם מפקד המחוז דוד ביתן, אנחנו יכולים להיות צודקים אבל יש לנו יותר יכולת להיות חכמים, צריך להוריד את גובה הלהבות".

סגן השר פרוש בכינוס בעיריית בני ברק: "אין מצב שיזרקו רימונים בשטח בנוי עם אוכלוסיה, במגזר הערבי זה לא קורה. אם זו הדרך אנחנו נדע גם להסיק את המסקנות". עוד הוסיף: "בסבב הראשון של המגיפה המשטרה זרקה רימון הלם במאה שערים ואז אמרתי שזה לא היה קורה במקום אחר. גם ביום חמישי ניסיתי להרגיע את הרוחות ולחבר בין ראשי המוסדות במקום למשטרה, אך כנראה שהמשטרה לא רצתה להגיע לרגיעה במקום"

סגה"ש אורי מקלב בכינוס הסיעות החרדיות בבני ברק: "מה שראינו בימים האחרונים בעיר זו אלימות חסרת רסן, שימוש באש חיה מול תושבים אנחנו קוראים לשר הבט"פ ולרה"מ למצות את הדין ולשנות השיטה הזו, ממתי המשטרה מתנקמת באזרחים?! היה לי שיחות רבות עם שר הבט"פ, כוונת השר לשיתוף פעולה ולהפסקת האלימות, הציבור החרדי לא מעוניין בשום חיכוך עם שלטון החוק, תפקיד המשטרה הוא לשמור את החוק ולא להפר את החוק".

ח"כ יעקב טסלר בעיריית ב"ב: "המשטרה חצתה כל קו אדום ומשמשת בחוק שלא כחוק. באיזה טיעון הופכים את כל תושבי ב"ב לפושעים ועבריינים. כבר חצי שנה שאנחנו צועקים נגד אכיפה סלקטיבית ודיברנו לקיר. הודענו הערב עד כאן. אני קורא למפכל החדש להתעשת ולמנוע יציאה משליטה כוללת".

חה"כ אוריאל בוסו: "בהוראת יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי הוקמה בוועדת הפנים דיון מהיר שעסק סביב האירועים האלימים של המשטרה, ישבו בכירי המשטרה באולם חשוך וצפו בסרטונים המזוויעים גם הם היו בהלם, הבטיחו לטפל בבעיה ואז נכנסו לבני ברק למסע נקמה, אני עדיין סבור שהפתרון היעיל הוא, הקמת מנהלת לחברה החרדית עם דרג מקצועי שיטפל בתופעה. בכירי המשטרה צריכים לדעת, כללי המשחק השתנו, והם יתרגלו לראות אותנו מולם בכל אירוע חריג שהתקיים גם אם זה לא יצטלם טוב, יהיו לכך השלכות".

יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר: "רוב מוחלט של תושבי בני ברק מגנים את ההפגנות וההתפרעויות שבשם הדאגה כביכול לעולם התורה הפכו את העיר לשדה קרב וגרמו לחילול השם גדול. על המשטרה לנקוט במשנה זהירות ולא להיגרר למסע נקמה בריוני ומשולח רסן נגד אזרחים וילדים שלא חטאו ולא פשעו, זה עוול בלתי נסלח שאסור לעבור עליו לסדר היום".

"כעת המשימה היא להחזיר את החיים בעיר לשפיות ולהשיב אותם למסלולם. כולם חייבים להירתם לשם כך. על המשטרה לכבד את התושבים השומרים על כללי הבריאות כהוראת גדולי ישראל ומעוניינים בשגרת חיים שקטה. כמו כן, יש לקוות שמערכות היחסים והאמון ההדדי בין העירייה למשטרה שנבנו בעמל רב לאורך שנים רבות, ישובו לתקנם לטובת כלל תושבי בני ברק".

ח"כ אייכלר: "אקדח שיורה כדור באויר בפרק ראשון, ירצח יהודים חפים מפשע בפרקים הבאים. הרוצח העתידי יקבל גיבוי מוחלט של צוררי החרדים בגטו העברי, בטענה כי זו הגנה עצמית. יש לדרוש בכל תוקף את ההתפטרות המפקדים המשתוללים ברחוב החרדי".

"בכל העולם יש קורונה, ובכל העולם יש משטרה. האם ראיתם בעוד מקומות בעולם שמכים אנשים בגלל קורונה? האם ראיתם שמכים בדרכים מי שלא נסע כחוק? נותנים לו דו"ח. מה זה הדבר הזה שמכים אנשים, ועוד אנשים חפים מפשע?"

"ביפו כאשר ישנן התפרעויות אף שוטר לא מעז לירות באוויר בנשק חם. רק פה בבני ברק אפשר לעשות את זה. עלול להישפך פה דם, ואף אחד לא יוכל לומר ידינו לא שפכו את הדם הזה. האם עשינו כל מה שיכולנו?"

"המשטרה היא רק המקל של מערכת הסתה משומנת של התקשורת וההגמוניה האנטי חרדית. הם עושים דה לגיטימציה לחרדים, עוד לפני הקורונה. המקרה של הילד יענקי רוזנברג היה עוד לפני שפרצה הקורונה. הם יודעים שלאף אחד לא אכפת מהחרדים, ולמי שכן אכפת, לא יוכל לעשות כלום".

"הם לא דואגים לבריאותנו, שאף אחד לא יטעה, זה לא מה שמעניין אותם. מי ששונא אותנו לא מחפש שנהיה בריאים. התקשורת שמסיתה נגדנו רוצה לראות כמה שיותר חולים בציבור החרדי", דברי אייכלר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים